Tato diplomová práce se zabývá analýzou internetového obchodu s využitím data miningu. Je zaměřena především na analýzu dosavadního působení vybraného internetového obchodu na českém trhu. Součástí práce je také charakteristika návštěvníků internetového obchodu a navržení modelu pro identifikaci automatických přístupů (robotů). Před samotnou analýzou, jsou vysvětleny všechny důležité pojmy k pochopení problematiky elektronického obchodování, webového měření a základní pojmy a možnosti data miningu (web miningu). Analýza je prováděna s využitím data miningových nástrojů a za dodržování metodiky CRISP-DM. Na základě této analýzy byly vytvořeny návrhy a doporučení pro praxi.
This thesis is about analysis of e-shop with applying of the data mining. It is focused on analysis of actual effectiveness chosen e-shop on Czech market. A part of this thesis is characterization of e-shops visitors and designing model for bot’s identifications. Before analysis, there are explained some important terms to understand e-commerce, web metrics and basic terms and possibilities of data mining (web mining). Analysis is made with data mining tools with observance of CRISP-DM. At the end of this thesis there is suggestion and recommendation for practice.