Studijní obor:Ekonomika a management chemických a potravinářských podniků
Abstrakt:
Diplomová práce je orientována na problematiku měření a hodnocení firemní reputace. V teoretické části práce je nejprve definována firemní reputace a nastíněn její význam pro podnik. V další části práce jsou vymezeny literaturou doporučované metodiky měření a hodnocení firemní reputace, je popsáno měření reputace pomocí prvků ochrany dobrého jména podniku a je specifikována identita podniku jako nástroj pro hodnocení firemní reputace. Na základě literární rešerše jsou navržena kritéria pro posuzování firemní reputace zákazníky na průmyslovém trhu. V praktické části jsou uvedeny výsledky kvantitativního výzkumu zaměřeného na zjištění důležitosti navržených kritérií hodnocení firemní reputace z pohledu manažerů chemických podniků. Výzkum umožnil navržený seznam kritérií hodnocení reputace očistit od nedůležitých kritérií z pohledu dotazovaných a přiřadit každému navrhovanému kritériu váhu jeho relativní významnosti. Je uvedena též analýza rozdílného pohledu na důležitost zkoumaných kritérií dle různých charakteristik respondentů.