dc.contributor.advisor |
Schmidová, Eva |
|
dc.contributor.author |
Zajíc, Jakub |
|
dc.date.accessioned |
2013-07-20T01:56:36Z |
|
dc.date.available |
2013-07-20T01:56:36Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/52506 |
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřena na provozní poškození kontaktní plochy kolejnic. V teoretické části obsahuje
přehled známých projevů poškození v kontaktu kolo–kolejnice, se zaměřením na rozdíly v působícím degradačním mechanizmu. Těžištěm práce
je analýza konkrétního poškození hlavy kolejnice, které by pravděpodobně vedlo k provozní havárii. Metodicky se práce opírá o materiálové analýzy
s cílem identifikovat zdroj a rozhodující mechanizmus destrukce kontaktní plochy. Na tomto vzorku jsem zkoumáním identifikoval vadu
podobnou vadě squats (šikmé trhliny pojížděné plochy). Po provedení analýz na částech této kolejnice jsem dospěl k závěru, že hlavním důvodem vzniku této vady bylo kontaktně únavové zatížení za přítomnosti sulfidů manganu v
těsné blízkosti pod povrchem pojížděné plochy.
V závěru práce se nachází kapitola věnovaná
nedestruktivnímu zkoumání jiného kusu kolejnice, který vykazoval podobné vnější poškození, s
cílem zjistit, je-li tato vada běžným způsobem
odhalitelná. |
cze |
dc.format |
48 s. |
cze |
dc.format.extent |
4346446 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
cze |
dc.subject |
kolejnice |
cze |
dc.subject |
vady |
cze |
dc.subject |
analýza |
cze |
dc.subject |
rail |
eng |
dc.subject |
defect |
eng |
dc.subject |
analysis |
eng |
dc.title |
Rozbor mechanizmu provozního poškození hlav kolejnic |
cze |
dc.title.alternative |
Analysis of mechanism of rail-head operational damage |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.date.accepted |
2013 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work is focused on operational damage the contact surfaces of rails. The theoretical part provides an overview of the known manifestations of damage in the wheel-rail contact, focusing on differences in operating degradation mechanism. The focus of the work is the analysis of specific injuries to the head rail, which would likely lead to operational accident. Methodically work is based on material analysis to identify the source and mechanism of destruction of critical contact surfaces. In this sample I am examining the identified defect similar to the defect squats (diagonal cracks running surface). After the analysis on parts of the rail, I concluded that the main reason of this error were contact-fatigue loading in the presence of manganese sulfide in close proximity to the surface of the running surface. The conclusion is a chapter devoted to non-destructive examination of another piece of rail, which showed similar external damage, to determine if this defect is normally exposed. |
eng |
dc.description.department |
Katedra dopravních prostředků a diagnostiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky: Kolejová vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D28476 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Dopravní technologie a spoje |
cze |
dc.description.defence |
Student přednesl obhajobu své bakalářské práce a zodpověděl všechny dotazy členů komise. |
cze |
dc.identifier.stag |
20936 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |