Rozbor mechanizmu provozního poškození hlav kolejnic

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Schmidová, Eva
dc.contributor.author Zajíc, Jakub
dc.date.accessioned 2013-07-20T01:56:36Z
dc.date.available 2013-07-20T01:56:36Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/52506
dc.description.abstract Práce je zaměřena na provozní poškození kontaktní plochy kolejnic. V teoretické části obsahuje přehled známých projevů poškození v kontaktu kolo–kolejnice, se zaměřením na rozdíly v působícím degradačním mechanizmu. Těžištěm práce je analýza konkrétního poškození hlavy kolejnice, které by pravděpodobně vedlo k provozní havárii. Metodicky se práce opírá o materiálové analýzy s cílem identifikovat zdroj a rozhodující mechanizmus destrukce kontaktní plochy. Na tomto vzorku jsem zkoumáním identifikoval vadu podobnou vadě squats (šikmé trhliny pojížděné plochy). Po provedení analýz na částech této kolejnice jsem dospěl k závěru, že hlavním důvodem vzniku této vady bylo kontaktně únavové zatížení za přítomnosti sulfidů manganu v těsné blízkosti pod povrchem pojížděné plochy. V závěru práce se nachází kapitola věnovaná nedestruktivnímu zkoumání jiného kusu kolejnice, který vykazoval podobné vnější poškození, s cílem zjistit, je-li tato vada běžným způsobem odhalitelná. cze
dc.format 48 s. cze
dc.format.extent 4346446 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Pouze v rámci univerzity cze
dc.subject kolejnice cze
dc.subject vady cze
dc.subject analýza cze
dc.subject rail eng
dc.subject defect eng
dc.subject analysis eng
dc.title Rozbor mechanizmu provozního poškození hlav kolejnic cze
dc.title.alternative Analysis of mechanism of rail-head operational damage eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.date.accepted 2013
dc.description.abstract-translated The work is focused on operational damage the contact surfaces of rails. The theoretical part provides an overview of the known manifestations of damage in the wheel-rail contact, focusing on differences in operating degradation mechanism. The focus of the work is the analysis of specific injuries to the head rail, which would likely lead to operational accident. Methodically work is based on material analysis to identify the source and mechanism of destruction of critical contact surfaces. In this sample I am examining the identified defect similar to the defect squats (diagonal cracks running surface). After the analysis on parts of the rail, I concluded that the main reason of this error were contact-fatigue loading in the presence of manganese sulfide in close proximity to the surface of the running surface. The conclusion is a chapter devoted to non-destructive examination of another piece of rail, which showed similar external damage, to determine if this defect is normally exposed. eng
dc.description.department Katedra dopravních prostředků a diagnostiky cze
dc.thesis.degree-discipline Dopravní prostředky: Kolejová vozidla cze
dc.thesis.degree-name Bc. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D28476 cze
dc.thesis.degree-program Dopravní technologie a spoje cze
dc.description.defence Student přednesl obhajobu své bakalářské práce a zodpověděl všechny dotazy členů komise. cze
dc.identifier.stag 20936 cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet