dc.contributor.advisor |
Kohout, Martin |
|
dc.contributor.author |
Kutálek, Jan |
|
dc.date.accessioned |
2013-07-20T01:54:40Z |
|
dc.date.available |
2013-07-20T01:54:40Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/52204 |
|
dc.description.abstract |
Cílem této diplomové práce bylo zpracování přehledu používaných typů sekundárních vypružení u moderních elektrických lokomotiv a následný kompletní návrh úpravy sekundárního vypružení konkrétní lokomotivy za účelem snížení momentu odporu proti natáčení podvozku. Navržené varianty úpravy vypružení byly podrobeny silové a pevnostní analýze za použití metody konečných prvků. Výstupy z těchto analýz byly použity k vytvoření dynamického modelu lokomotivy v programu SIMPACK a následnému ověření jízdních a vodicích vlastností lokomotivy s původním a upravených vypružením. |
cze |
dc.format |
109 s. |
cze |
dc.format.extent |
19118075 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
práce není přístupná |
cze |
dc.subject |
elektrická lokomotiva |
cze |
dc.subject |
sekundární vypružení |
cze |
dc.subject |
flexi-coil pružina |
cze |
dc.subject |
pryžový prvek |
cze |
dc.subject |
metoda konečných prvků |
cze |
dc.subject |
simulační výpočty |
cze |
dc.subject |
dynamický model |
cze |
dc.subject |
electric locomotive |
eng |
dc.subject |
secondary suspension |
eng |
dc.subject |
flexi-coil spring |
eng |
dc.subject |
rubber element |
eng |
dc.subject |
finite element method |
eng |
dc.subject |
simulation calculations |
eng |
dc.subject |
dynamic model |
eng |
dc.title |
Návrh sekundárního vypružení elektrické lokomotivy |
cze |
dc.title.alternative |
Draft of secondary suspension for electric locomotive |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Špalek, Petr |
|
dc.date.accepted |
2013 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this master degree thesis was to elaborate an overview of types of secondary suspension for modern electric locomotives and following proposal of adjustmen of the secondary suspension for locomotive in order to reduce the moment of resistence against boogies rotation. The proposed modifications were subjected to force and stress analysis using finite element method. Results from these analyses were used to create a dynamic model of locomotive in program SIMPACK and following verifying of running and guiding behavior. |
eng |
dc.description.department |
Katedra dopravních prostředků a diagnostiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky: Kolejová vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D28480 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.defence |
Student přednesl obhajobu své diplomové práce a vyčerpávajícím způsobem zodpověděl otázky z posudků. |
cze |
dc.identifier.stag |
17877 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |