Study discipline:Anglický jazyk - specializace v pedagogice
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá výukou gramatiky žáků mladšího školního věku. Teoretická část je složena ze čtyř kapitol. V první kapitole je definován pojem ´žák mladšího školního věku´ nejen ve vztahu k vývojové psychologii, ale též k dalším procesům, jimiž žák v této etapě povinné školní docházky prochází. Druhá kapitola je zaměřena na gramatiku. Jsou zde uvedeny důvody, proč by gramatika měla být vyučována. Je charakterizována její role ve výuce anglického jazyka. V této kapitole jsou rovněž popsány různé přístupy k výuce jazyků. Důraz je především kladen na komunikativní výuku jazyků a komunikativní kompetenci, která je velmi důležitá právě v souvislosti s výukou gramatiky. Ve třetí kapitole jsou popsány různé přístupy k výuce gramatiky. V poslední kapitole teoretické části jsou shrnuty důležité informace související s přístupy k výuce gramatiky ve vztahu k výuce žáků mladšího školního věku. Cílem praktické části je zjistit, jaké přístupy k výuce gramatiky jsou používány při výuce žáků mladšího školního věku a jaký je postoj nejen učitelů, ale i žáků k výuce gramatiky.