Diplomová práce se zabývá analýzou nehody způsobené nesprávným předjížděním. První část se věnuje popisu způsobu získávání informací z místa dopravní nehody. Další části práce se věnují popisu fyzikálních zákonitostí a sil působících na vozidlo v pohybu, analýze pohybu vozidla, typy stop zanechaných vozidlem na vozovce a analýze střetu. Součástí práce je i početní teoretická analýza předjíždění, ve které jsou rozebrány početní modely variant předjíždění v závislosti na průběhu rychlosti. Pro předjíždějící vozidlo je matematickými vztahy popsána varianta jízdy s konstantní rychlostí, jízdou se zrychlením, nebo v kombinaci jízdy se zrychlením a zpomalením na původní rychlost po provedení manévru. V poslední části diplomové práce je stanoven metodický postup pro analýzu dopravních nehod způsobených nesprávným předjížděním. Pomocí tohoto postupu bude možnost ověřit varianty chování řidičů vozidel při dopravní nehodě, určit příčinu vzniku nehody a jaké byly možnosti odvrácení nehodového děje.