Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.advisor |
Pelcová, Naděžda |
|
dc.contributor.author |
Hasová, Andrea
|
|
dc.date.accessioned |
2009-06-22T15:35:02Z |
|
dc.date.available |
2009-06-22T15:35:02Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/33399 |
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřena na pojetí člověka a výchovy u J. J. Rousseaua, myslitele žijícího v 18. století v revoluční Francii. První kapitola se zabývá filosofickými předpoklady, nahlíží na období osvícenství pozitivně, tzn. zdůrazňuje propagování myšlenky pokroku a racionálního náhledu na svět. V druhé kapitole je nastíněno pojetí lidské přirozenosti a přírody v myšlenkách J. J. Rousseaua. Třetí kapitola rozpracovává fenomén výchovy, který Rousseau pojímá jako hledání cesty, jak se stát člověkem a jak žít. Ve čtvrté kapitole je výchova pojata jako průsečík paradoxů a protikladů, avšak obsahuje také mnoho dalších popudů, které přetvořily výchovu novým směrem. |
cze |
dc.format |
45 s. |
cze |
dc.format.extent |
1030599 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
J. J. Rousseau |
eng |
dc.subject |
Enlightenment |
eng |
dc.subject |
natural substance of man |
eng |
dc.subject |
nature |
eng |
dc.subject |
Education |
eng |
dc.subject |
Freedom |
eng |
dc.subject |
J. J. Rousseau |
cze |
dc.subject |
osvícenství |
cze |
dc.subject |
přirozenost člověka |
cze |
dc.subject |
příroda |
cze |
dc.subject |
Výchova |
cze |
dc.subject |
svoboda |
cze |
dc.title |
Výchova u J. J. Rousseaua |
cze |
dc.title.alternative |
J. J. Rousseau´s education |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Zátka, Vlastimil |
|
dc.date.accepted |
2009 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work is focused on the concept of man and the education of J. J. Rousseau, thinker living in the 18th century in revolutionary France. It deals with the philosophical presumptions, views the enlightenment period positively, ie. stresses the promotion of ideas of progress and rational view of the world. The second chapter outlines the concept of human nature and nature in the ideas of J. J. Rousseau. The third chapter elaborates on the phenomenon of education which Rousseau designed as finding ways to become a man and how to live. In the fourth chapter is about the intersection of education conceived as paradoxes and contradictions, but also contains many other initiatives that led to the new direction of education. |
eng |
dc.description.department |
Katedra religionistiky a filosofie |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Filozofie |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D20251 |
|
dc.thesis.degree-program |
Filozofie |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|