dc.contributor.advisor |
Kohout, Martin |
|
dc.contributor.author |
Pulda, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-07T07:57:55Z |
|
dc.date.available |
2021-07-07T07:57:55Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.date.submitted |
2021-05-17 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/77992 |
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se věnuje problematice three-piece bogie v kontextu evropských požadavků na jízdní vlastnosti nákladních vozů. V první části práce jsou nastíněny možnosti a současné trendy konstrukcí three-piece bogie ve světě. S využitím vybraných konstrukčních prvků, u nichž je předpoklad, že sníží vliv nevhodných vlastností three-piece bogie, jsou sestaveny MBS modely alternativních variant podvozku s klínovým třecím tlumičem. Tyto modely jsou následně podrobeny simulacím ve vybraných úsecích, jejichž parametry odpovídají zkušebním zónám dle normy EN 14363. Následně jsou dle této normy výsledky simulací posouzeny a zároveň jsou porovnávány s výsledky simulací evropského podvozku typu Y 25. |
cze |
dc.format |
123 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nákladní podvozek |
cze |
dc.subject |
třídílný podvozek |
cze |
dc.subject |
three-piece bogie |
cze |
dc.subject |
jízdní vlastnosti kolejového vozidla |
cze |
dc.subject |
numerické simulace |
cze |
dc.subject |
třecí klínový tlumič |
cze |
dc.subject |
freight bogie |
eng |
dc.subject |
three-piece bogie |
eng |
dc.subject |
running characteristics of railway vehicle |
eng |
dc.subject |
numerical simulation |
eng |
dc.subject |
friction wedge damper |
eng |
dc.title |
Nákladní podvozek three-piece bogie v evropských podmínkách |
cze |
dc.title.alternative |
Freight three-piece bogie in european conditions |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Krulich, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2021-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis is focused on an issue of a three-piece bogie in the european requirements context for a freight wagon running characteristics. First section of this thesis deals with options and modern trends in a three-piece bogie construction used in the world. Certain construction elements are identified to reduce an unfavourable behaviour of a three-piece bogie and they are applied to a bogie with friction wedge damper. Three various MBS models based on this concepts are developed. These models are used to perform a numerical simulations within selected tracks whose parameters are set in accordance with zones specified by the norm EN 14363. Ultimately, the results of the simulations are evaluated in compliance with this norm and this results are compared with simulation results of a european bogie type Y 25. |
eng |
dc.description.department |
Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky: Kolejová vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.defence |
Student přednesl obhajobu své diplomové práce ve vhodném rozsahu. Student zodpověděl dotazy oponenta diplomové práce, a také dotazy zkušební komise. Vedoucí práce neměl doplňující dotazy. |
cze |
dc.identifier.stag |
41860 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |