Cílem diplomové práce je zjistit, jak se děti ze sociokulturně odlišného prostředí integrují do české společnosti. Teoretická část je členěna do čtyř kapitol. První kapitola se zaměřuje na vymezení migrace, popisuje faktory a příčiny, které s touto problematikou souvisí. Druhá kapitola charakterizuje integraci. Popisuje jednotlivá azylová zařízení a jejich funkce. Třetí kapitola se zabývá kulturou, protože se mohou objevit problémy spojené s novým životem. V poslední kapitole teoretické části je charakterizována role sociálního pracovníka. Dále je popsán průběh integrace dětí ze sociokulturně odlišného prostředí. Praktická část je provedena kvalitativním výzkumem při použití výzkumného designu případové studie. Nástrojem jsou polostrukturované rozhovory s dětmi, které žijí v pobytovém středisku. Tyto rozhovory jsou následně komparovány s pedagogy, vychovatelkami a sociálním pracovníkem, kteří s těmito dětmi pracují a mají s touto problematikou zkušenosti.