Studijní obor:Ekonomika a management chemických a potravinářských podniků
Abstrakt:
V této práci je nejdříve provedena literární rešerše zaměřená na současné pojetí služeb a jejich klasifikaci. Je zaměřena především na služby poskytované na B2B trhu. Dále je popsána servitizace, její koncepty, identifikovány podmínky pro její uplatnění a možné způsoby přechodu k servitizaci. V praktické části je popsán průběh a výsledky internetového a osobního dotazování. Internetové dotazování bylo provedeno s cílem zjistit obeznámenost českých podniků s pojmem servitizace a případnými možnostmi její implementace. Osobní dotazování probíhalo v podniku vyrábějícím zařízení na zpracování kovového šrotu, který již má zkušenosti se zaváděním servitizace. V práci jsou uvedeny zjištěné podmínky pro uplatnění servitizace v tomto podniku, popsán proces její implementace a důsledky zavedení servitizace pro podnik.