Příprava personálu v bezpečnostním systému ČR

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Pernica, Bohuslav
dc.contributor.author Horáková, Eliška
dc.date.accessioned 2019-06-18T07:07:27Z
dc.date.available 2019-06-18T07:07:27Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019-04-29
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna)
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/73097
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá přípravou personálu v bezpečnostním systému ČR. Pozornost je věnována vojákům z povolání, policistům, profesionálním a dobrovolným hasičům. Práce analyzuje způsob jejich vzdělávání a rozvoj v konceptu přípravy jednotlivce. Ke vzájemné komparaci je použit kompetenční model v procesu celoživotního učení. Studiem koncepcí vzdělávání a přípravy personálu ozbrojených sil a bezpečnostních sborů bylo zjištěno, že příprava personálu se realizuje prostřednictvím rezortních škol (Armáda ČR, Policie ČR), ve spolupráci s veřejnými školami (Policie ČR, Hasičský záchranný sbor ČR) a zejména pak všechny bezpečnostní složky disponují vlastním výcvikovým zařízením. Přestože všechny srovnávané složky své koncepce přípravy personálu mají založeny na konceptu celoživotního učení, liší se však odlišnou terminologií. cze
dc.format 86 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject bezpečnostní sbory cze
dc.subject bezpečnostní systém ČR cze
dc.subject celoživotní učení cze
dc.subject kompetence cze
dc.subject ozbrojené síly cze
dc.subject příprava personálu cze
dc.subject security forces eng
dc.subject security system of the Czech republic eng
dc.subject lifelong learning eng
dc.subject competence eng
dc.subject armed forces eng
dc.subject training of personnel eng
dc.title Příprava personálu v bezpečnostním systému ČR cze
dc.title.alternative Education and training of personnel in the security system of the Czech Republic eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Zuna, Jaromír
dc.date.accepted 2019-06-06
dc.description.abstract-translated The master thesis focuses on the education and training of personnel in the security system of the Czech Republic. The attention has been paid to professional soldiers, police officers, professional and voluntary firefighters. The method of their education and career growth is analyzes. In order to compare it each other, a competency model in the process of lifelong learning has been employed. The study of training concept of the Czech Armed Forces, as well as Security Forces personnel proved that the training of the personnel is performed through departmental facilities (the Czech Armed Forces, the Police of the Czech Republic) in cooperation with public schools (the Police of the Czech Republic, the Fire Rescue Service of the Czech Republic). Besides, all forces have their own training centers. Although the Czech Armed forces, as well as Security forces applies the same training concept, lifelong learning, they differ the terminology describing the training process. eng
dc.description.department Fakulta ekonomicko-správní cze
dc.thesis.degree-discipline Regionální rozvoj: Bezpečnost regionu cze
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní cze
dc.identifier.signature D39699
dc.thesis.degree-program Hospodářská politika a správa cze
dc.description.defence V rámci obhajoby studentka komisi představila svoji diplomovou práci na téma Příprava personálu v bezpečnostním systému ČR. Cílem práce bylo formou komparativní studie analyzovat formy, způsoby a institucionální organizaci přípravy složek ozbrojených sil, bezpečnostních sborů a dobrovolnických organizací angažovaných v integrovaném záchranném systému ČR.Dále studentka reagovala na otázky vedoucího práce: 1. Proč by měla být dle Vás sjednocena terminologie složek bezpečnostního systému? 2. V čem se liší schopnosti požární ochrany ČR a obrany ČR, pokud jde o pojetí těchto systémů jako sumativní a celostní? Studentka otázku zodpověděla. Vedoucí práce byl s odpovědí studentky spokojený. Dále studentka odpověděla na otázku oponenta: V čem, dle Vašeho názoru, spočívá rozdíl v pojmu velitel/velení a lídr/lídršip. Studentka otázku zodpověděla. V rámci rozpravy k diplomové práci byly položeny tyto otázky: Uveďte některé neziskové organizace, které spolupracují v rámci bezpečnostního systému ČR? Které ministerstvo by podle Vás mělo organizovat případné integrované vzdělávání pro složky bezpečnostního systému? Studentka otázky zodpověděla. cze
dc.identifier.stag 36910
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet