Rozbor emisí z letecké dopravy dle posuzování životního cyklu

Show simple item record

dc.contributor.author Costa Jordao, Ticiano cze
dc.contributor.author Baťa, Robert cze
dc.date.accessioned 2019-05-22T04:22:13Z
dc.date.available 2019-05-22T04:22:13Z
dc.date.issued 2017 cze
dc.identifier.issn 0009-2770 cze
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/72300
dc.description.abstract Vlivy letecké dopravy na klima souvisí především s emisemi oxidu uhličitého, oxidů dusíku a vodní páry vypouštěnými motory letadel ve vyšších nadmořských výškách. Z těchto skleníkových plynů zaslouží nejvíce pozornosti CO2, protože je zodpovědný cca za 70 % skleníkových emisí z leteckých motorů, zatímco H2O má podíl menší než 30 %. Oxidy dusíku vznikají v nižších koncentracích a zaujímají spolu s dalšími plyny podíl méně než 1% celkových emisí motorů. V této oblasti bylo dosaženo významného pokroku, nicméně rychlý nárůst přepravních objemů tohoto odvětví může významně navýšit objem produkovaných emisí skleníkových plynů, a to navzdory zlepšení v efektivnosti využití leteckých pohonných hmot. Předkládaná studie se zabývá rozborem produkce emisí z letecké dopravy pomocí metody posuzování životního cyklu (LCA). cze
dc.format p. 275 - 281 cze
dc.language.iso cze cze
dc.relation.ispartof Chemické listy, volume 111, issue: 4 cze
dc.rights open access cze
dc.subject emise skleníkových plynů cze
dc.subject ekvivalent CO2 cze
dc.subject posuzování životního cyklu (LCA) cze
dc.subject letecká doprava cze
dc.subject greenhouse gas emissions eng
dc.subject CO2 equivalent eng
dc.subject Life Cycle Assessment (LCA) eng
dc.subject air Transport. eng
dc.title Rozbor emisí z letecké dopravy dle posuzování životního cyklu cze
dc.title.alternative Analysis of air traffic emissions according to life cycle assessment eng
dc.type article cze
dc.description.abstract-translated Climate impact of aviation is mainly related to emissions of carbon dioxide, nitrogen oxides and water vapor emitted by aircraft engines at higher altitudes. Of these greenhouse gases, it deserves the most CO2 attention, because it takes about 70% of greenhouse emissions from aviation engines, while H2O has a share of less than 30%. Nitrogen oxides are formed at lower concentrations and takes less than 1% of total engine emissions, together with other gases. Significant progress has been made in this area, however, the rapid increase in transport volumes in this sector can significantly increase the volume of greenhouse gas emissions produced, despite improvements in the efficiency of aviation fuel use. The present study deals with the analysis of aviation emissions production using the Life Cycle Assessment (LCA) method. eng
dc.peerreviewed yes cze
dc.publicationstatus published cze
dc.identifier.wos 000410652000009
dc.identifier.obd 39879890 cze


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account