Abstrakt:
Vlivy letecké dopravy na klima souvisí především s emisemi oxidu uhličitého, oxidů dusíku a vodní páry vypouštěnými motory letadel ve vyšších nadmořských výškách. Z těchto skleníkových plynů zaslouží nejvíce pozornosti CO2, protože je zodpovědný cca za 70 % skleníkových emisí z leteckých motorů, zatímco H2O má podíl menší než 30 %. Oxidy dusíku vznikají v nižších koncentracích a zaujímají spolu s dalšími plyny podíl méně než 1% celkových emisí motorů. V této oblasti bylo dosaženo významného pokroku, nicméně rychlý nárůst přepravních objemů tohoto odvětví může významně navýšit objem produkovaných emisí skleníkových plynů, a to navzdory zlepšení v efektivnosti využití leteckých pohonných hmot. Předkládaná studie se zabývá rozborem produkce emisí z letecké dopravy pomocí metody posuzování životního cyklu (LCA).