Vývoj systému pro ověřování jízdní stability silničního vozidla ve vztahu k adhezním podmínkám

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Jilek, Petr
dc.date.accessioned 2018-06-14T06:13:55Z
dc.date.available 2018-06-14T06:13:55Z
dc.date.issued 2018
dc.date.submitted 2018-01-12
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/71111
dc.description.abstract Práce se zaměřuje na vytvoření zařízení, které umožňuje měnit velikost adhezní síly přenášené mezi kolem silničního vozidla a vozovkou. Současně je řešena oblast, zda je možné snížit adhezní sílu snížením radiální reakce připadající na kolo vozidla, za účelem vyvolání smyku vozidla při „bezpečné” rychlosti. V práci jsou uvedené jednotlivé aktuálně užívané způsoby pro změnu adhezní síly i unikátní způsob v podobě autorem navrženého systému SlideWheel. Chování automobilu je odzkoušeno třemi typy jízdních zkoušek, které jsou následně vzájemně porovnány a vyhodnoceny. Práce uvádí i možnosti dalšího vývoje navrženého systému za účelem zpřesnění výsledků z experimentů. cze
dc.format 122 s. + 1 svazek (Přílohy disertační práce) cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject silniční automobil cze
dc.subject adheze cze
dc.subject pneumatiky cze
dc.subject adhezor cze
dc.subject road vehicle eng
dc.subject adhesion eng
dc.subject tyres eng
dc.subject adhesor eng
dc.title Vývoj systému pro ověřování jízdní stability silničního vozidla ve vztahu k adhezním podmínkám cze
dc.title.alternative Development of the road vehicles drive stability check system in relation to adhesion eng
dc.type disertační práce cze
dc.contributor.referee Bauer, František
dc.contributor.referee Krmela, Jan
dc.contributor.referee Němeček, Pavel
dc.date.accepted 2018-03-13
dc.description.abstract-translated The work focuses on adhesion force reduction in the contact between experimental vehicle´s wheels and the road to bring the vehicle into a skid, driving with a safe speed. There are individual currently used ways of adhesion force change and unique way designed by the author - system SlideWheel stated in this work. The behavior of the car is tested by three types of drive tests which are afterwards mutually compared and evaluated. The work states further system development possibilities for making the experiment outcomes more accurate. eng
dc.description.department Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-discipline Dopravní prostředky a infrastruktura: Dopravní prostředky cze
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D38230, D38230-P
dc.thesis.degree-program Technika a technologie v dopravě a spojích cze
dc.identifier.stag 36135
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet