dc.contributor.author |
Jilek, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2018-06-14T06:13:55Z |
|
dc.date.available |
2018-06-14T06:13:55Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.date.submitted |
2018-01-12 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/71111 |
|
dc.description.abstract |
Práce se zaměřuje na vytvoření zařízení, které umožňuje měnit velikost adhezní síly přenášené mezi kolem silničního vozidla a vozovkou. Současně je řešena oblast, zda je možné snížit adhezní sílu snížením radiální reakce připadající na kolo vozidla, za účelem vyvolání smyku
vozidla při „bezpečné” rychlosti. V práci jsou uvedené jednotlivé aktuálně užívané způsoby pro změnu adhezní síly i unikátní způsob v podobě autorem navrženého systému SlideWheel.
Chování automobilu je odzkoušeno třemi typy jízdních zkoušek, které jsou následně vzájemně porovnány a vyhodnoceny. Práce uvádí i možnosti dalšího vývoje navrženého systému za účelem zpřesnění výsledků z experimentů. |
cze |
dc.format |
122 s. + 1 svazek (Přílohy disertační práce) |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
silniční automobil |
cze |
dc.subject |
adheze |
cze |
dc.subject |
pneumatiky |
cze |
dc.subject |
adhezor |
cze |
dc.subject |
road vehicle |
eng |
dc.subject |
adhesion |
eng |
dc.subject |
tyres |
eng |
dc.subject |
adhesor |
eng |
dc.title |
Vývoj systému pro ověřování jízdní stability silničního vozidla ve vztahu k adhezním podmínkám |
cze |
dc.title.alternative |
Development of the road vehicles drive stability check system in relation to adhesion |
eng |
dc.type |
disertační práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Bauer, František |
|
dc.contributor.referee |
Krmela, Jan |
|
dc.contributor.referee |
Němeček, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2018-03-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work focuses on adhesion force reduction in the contact between experimental vehicle´s wheels and the road to bring the vehicle into a skid, driving with a safe speed. There are individual currently used ways of adhesion force change and unique way designed by the author
- system SlideWheel stated in this work. The behavior of the car is tested by three types of drive tests which are afterwards mutually compared and evaluated. The work states further system
development possibilities for making the experiment outcomes more accurate. |
eng |
dc.description.department |
Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky a infrastruktura: Dopravní prostředky |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D38230, D38230-P |
|
dc.thesis.degree-program |
Technika a technologie v dopravě a spojích |
cze |
dc.identifier.stag |
36135 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |