Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.advisor |
Štampach, Ivan |
|
dc.contributor.author |
Černá, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2018-01-15T08:39:09Z |
|
dc.date.available |
2018-01-15T08:39:09Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (archiv). Práce není přístupná. |
cze |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/69717 |
|
dc.description.abstract |
První část práce se zabývá obecným uvedením do problematiky vztahu náboženství a vzdělávání v evropském kontextu. Reflektovány jsou dosavadní diskuse, současné modely vztahu náboženství a vzdělávání ve vybraných evropských státech i praktické přístupy. Druhá část textu se soustředí na situaci v České republice. Vedle představených kurikulárních dokumentů jsou analyzovány vybrané středoškolské učebnice. Analýza sleduje, jakým způsobem autoři uchopují fenomén náboženství, jakou roli mu v historickém vývoji přisuzují a jakou roli náboženství hraje v interpretaci současných událostí. |
cze |
dc.format |
188 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
cze |
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
práce není přístupná |
cze |
dc.subject |
náboženství |
cze |
dc.subject |
vzdělávání |
cze |
dc.subject |
světová náboženství |
cze |
dc.subject |
učební texty |
cze |
dc.subject |
střední škola |
cze |
dc.subject |
religionistika |
cze |
dc.subject |
religion |
en |
dc.subject |
education |
en |
dc.subject |
world religions |
en |
dc.subject |
secondary level of education |
en |
dc.subject |
religious studies |
en |
dc.title |
Reflexe náboženství ve vzdělávání s důrazem na analýzu českých středoškolských materiálů |
cze |
dc.title.alternative |
Reflection on Religion in Education, with Emphasis on the Analysis of Czech Textbooks for Secondary Level |
en |
dc.type |
disertační práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Hoffmann, Henryk |
|
dc.contributor.referee |
Václavík, David |
|
dc.description.abstract-translated |
The first part of the thesis deals with the general introduction into the problems of the relationship between religion and education in the European context. The actual discussions in the field are reflected, as well as the present models of the mutual relation between religion and education in chosen European countries, and practical approaches. The second part of the text focuses on the situation in the Czech Republic. Besides the curriculum documents introduced, chosen schoolbooks for secondary level of education are analyzed. The analysis observes the ways the authors of schoolbooks work with the phenomenon of religion, the role they ascribe to it in the historical development, and the role religion plays in the interpretation of actual events. |
en |
dc.description.department |
Filozofická fakulta |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Religionistika |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Filozofická fakulta |
cze |
dc.identifier.signature |
D31743 |
|
dc.thesis.degree-program |
Filozofie |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|