Univerzita třetího věku jako možnost aktivního života seniorů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ehlová, Marcela
dc.contributor.author Havlíčková, Petra
dc.date.accessioned 2017-05-15T09:17:06Z
dc.date.available 2017-05-15T09:17:06Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016-11-30
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna)
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/67883
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá univerzitami třetího věku jako možností aktivního životního stylu seniorů. Práce je členěna na dvě části teoretickou a praktickou. V části teoretické jsou vymezeny definice pojmů jako senior, starý člověk a popsána problematika stáří a stárnutí, dále jsou vymezena jednotlivá specifika seniorů jako aktérů vzdělávání a v neposlední řadě popsáno vzdělávání seniorů. Pro tuto práci bylo užito kvalitativní výzkumné metody za pomocí rozhovorů s respondenty. Veškerá zvolená metodologie je popsána v praktické části bakalářské práce. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaké motivační faktory seniory ke studiu ovlivňují a také zda jim studium přineslo zkvalitnění jejich života. cze
dc.format 58 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights bez omezení cze
dc.subject senioři cze
dc.subject vzdělávání cze
dc.subject edukace cze
dc.subject univerzita třetího věku cze
dc.subject seniors eng
dc.subject education eng
dc.subject university of the third age eng
dc.title Univerzita třetího věku jako možnost aktivního života seniorů cze
dc.title.alternative University of the third age as the possibility of the active live of seniors eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.contributor.referee Rýdl, Karel
dc.date.accepted 2017-02-01
dc.description.abstract-translated This bachelor's work deals with universities of the third age as with the possibility for retired people to stay active in their lifes. The work is divided into two parts theoretical and practical one. The theoretical part focuses on definitions of used vocabulary, such as senior, old human and describes the problematic of old age and aging. Further it describes seniors as persons who take part in the educational process and describes the way in which seniors are educated. The method of qualitative research was used for this work with the assistance of interviewed seniors. All of the methodology, which is used in the work, is described in the practical part of the work. Main goal of the work was to find out which motivational factors encourage the seniors to study and whether the studying helped them to improve the quality of their lifes. eng
dc.description.department Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-discipline Humanitní studia cze
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.identifier.signature D35658
dc.thesis.degree-program Humanitní studia cze
dc.identifier.stag 30530
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account