Úprava podvozku terénního automobilu

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Pokorný, Jan cze
dc.contributor.author Papež, Martin
dc.date.accessioned 2015-06-25T10:36:25Z
dc.date.available 2015-06-25T10:36:25Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/60078
dc.description.abstract Sériově vyráběné podvozky terénních automobilů jsou vždy konstruovány s ohledem na zachování maximálního pohodlí posádky a co největší spolehlivosti dílů. Práce pojednává o možných úpravách podvozku terénních automobilů za cílem dosažení větší průjezdnosti terénem a vylepšení slabých míst automobilu náchylných k poškození. Jedna ze specifikovaných variant úprav je následně kompletně realizována. Spočívá ve zvýšení podvozku za účelem většího rozsahu základních parametrů, jako jsou přechodové úhly, lepší kopírování terénu beze ztráty adheze a kontaktu s koly, atd. Nově dosažené parametry jsou ověřeny díky sérii laboratorních měření a následným porovnáním s údaji měřeními na sériovém automobilu. cze
dc.format 57 s. cze
dc.format.extent 6795344 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject terénní automobily cze
dc.subject podvozek cze
dc.subject průjezdnost cze
dc.subject modifikace cze
dc.subject přechodové úhly cze
dc.subject náklon cze
dc.subject těžiště cze
dc.subject four wheel drive off-road vehicle cze
dc.subject chassis cze
dc.subject modification cze
dc.subject ability of movement in terrain cze
dc.subject adhesion cze
dc.subject centre of gravity cze
dc.title Úprava podvozku terénního automobilu cze
dc.title.alternative Modification of chassis of off-road car eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.date.accepted 2015 cze
dc.description.abstract-translated Original four wheel drive (4WD) off-road vehicle chassis are constructed in the manner of maximal cabin comfort and component reliability. The work is focused on possible chassis modification to aim the better off-road abilities and strengthen the weak parts of the vehicle. One of the specified options is fully implemented. It consists in making the chassis higher and increasing the basic parameters scale like transition angles, an ability to copy the surface without adhesion losses etc. New parameters are verified by series of laboratory experiments. Moreover, the parameters are compared with those of the same vehicle in its original version. eng
dc.description.department Katedra dopravních prostředků a diagnostiky cze
dc.thesis.degree-discipline Dopravní prostředky: Silniční vozidla cze
dc.thesis.degree-name Bc. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D32041 cze
dc.thesis.degree-program Dopravní technologie a spoje cze
dc.description.defence Komisi byla představena úprava podvozku terénního automobilu s ohledem na zvýšení průjezdnosti terénem. Student měl připravenou poměrně rozsáhlou prezentaci, s množstvím informací prostřednictvím textu, obrázků a tabulek. Student zvládl zajímavě podat svoji prezentaci, jeho projev byl plynulý a přirozený. V následné rozpravě reagoval na dotazy členů komise pohotově a prokázal hlubokou znalost problematiky. cze
dc.identifier.stag 27751 cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet