dc.contributor.advisor |
Pokorný, Jan |
cze |
dc.contributor.author |
Papež, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2015-06-25T10:36:25Z |
|
dc.date.available |
2015-06-25T10:36:25Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/60078 |
|
dc.description.abstract |
Sériově vyráběné podvozky terénních automobilů jsou vždy konstruovány s ohledem na zachování maximálního pohodlí posádky a co největší spolehlivosti dílů. Práce pojednává o možných úpravách podvozku terénních automobilů za cílem dosažení větší průjezdnosti terénem a vylepšení slabých míst automobilu náchylných k poškození. Jedna ze specifikovaných variant úprav je následně kompletně realizována. Spočívá ve zvýšení podvozku za účelem většího rozsahu základních parametrů, jako jsou přechodové úhly, lepší kopírování terénu beze ztráty adheze a kontaktu s koly, atd. Nově dosažené parametry jsou ověřeny díky sérii laboratorních měření a následným porovnáním s údaji měřeními na sériovém automobilu. |
cze |
dc.format |
57 s. |
cze |
dc.format.extent |
6795344 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
terénní automobily |
cze |
dc.subject |
podvozek |
cze |
dc.subject |
průjezdnost |
cze |
dc.subject |
modifikace |
cze |
dc.subject |
přechodové úhly |
cze |
dc.subject |
náklon |
cze |
dc.subject |
těžiště |
cze |
dc.subject |
four wheel drive off-road vehicle |
cze |
dc.subject |
chassis |
cze |
dc.subject |
modification |
cze |
dc.subject |
ability of movement in terrain |
cze |
dc.subject |
adhesion |
cze |
dc.subject |
centre of gravity |
cze |
dc.title |
Úprava podvozku terénního automobilu |
cze |
dc.title.alternative |
Modification of chassis of off-road car |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.date.accepted |
2015 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Original four wheel drive (4WD) off-road vehicle chassis are constructed in the manner of maximal cabin comfort and component reliability. The work is focused on possible chassis modification to aim the better off-road abilities and strengthen the weak parts of the vehicle. One of the specified options is fully implemented. It consists in making the chassis higher and increasing the basic parameters scale like transition angles, an ability to copy the surface without adhesion losses etc. New parameters are verified by series of laboratory experiments. Moreover, the parameters are compared with those of the same vehicle in its original version. |
eng |
dc.description.department |
Katedra dopravních prostředků a diagnostiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky: Silniční vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D32041 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Dopravní technologie a spoje |
cze |
dc.description.defence |
Komisi byla představena úprava podvozku terénního automobilu s ohledem na zvýšení průjezdnosti terénem. Student měl připravenou poměrně rozsáhlou prezentaci, s množstvím informací prostřednictvím textu, obrázků a tabulek. Student zvládl zajímavě podat svoji prezentaci, jeho projev byl plynulý a přirozený. V následné rozpravě reagoval na dotazy členů komise pohotově a prokázal hlubokou znalost problematiky. |
cze |
dc.identifier.stag |
27751 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |