Studijní obor:Ekonomika a management chemických a potravinářských podniků
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá problematikou úlohy subjektů hodnotových sítí při posilování vztahů se zákazníky na B2B trzích. V úvodu je charakterizován pojem hodnota pro zákazníka, jejíž maximalizace by měla být cílem každého podniku. Dále je zde charakterizován pojem hodnotový řetězec a hodnotová síť. V praktické části je popsán výzkum provedený ve společnosti Explosia, a. s. v oboru podnikání "průmyslové trhaviny". Cílem kvantitativního výzkumu bylo zmapovat vnímání prospěšnosti nástrojů pro zvyšování hodnoty pro zákazníky a posilování vztahů se zákazníky a jejich skutečnou úroveň v podniku. Cílem kvalitativního výzkumu byla popsat úlohu a spolupráci pracovníků podniku s ostatními útvary podniku a s externími subjekty hodnotové sítě při posilování vztahů se zákazníky.