Jean Jacques Rousseau a jeho pedagogické myšlení

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Průka, Miloslav cze
dc.contributor.author Janoušková, Alice
dc.date.accessioned 2012-07-15T22:42:52Z
dc.date.available 2012-07-15T22:42:52Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/46174
dc.description.abstract Hlavním tématem bakalářské práce je ukázat Jeana Jacquese Rousseaua jako významného pedagogického reformátora, filosofa a autora, který zdůrazňoval citlivost, lidskou přirozenost a svobodu. Jeho pedagogické názory byly průkopnické a odkaz jeho metod spatřujeme i v současnosti. Práce se v první části nejdříve zaměřuje na jeho život a dílo, charakteristiku doby, která byla problematická a bouřlivá a vyústila Velkou francouzskou revolucí a hlavní filosofické myšlenky. Další část je věnovaná jeho hlavním pedagogickým názorům a významu jeho výchovy, ve které se objevuje i mnoho paradoxů. Obsahem této části je Rousseauovo stěžejní dílo "Emil čili o vychování", které je obsahově i formálně ojedinělé. Poslední částí je Rousseauova inspirace John Locke. S tímto autorem se v mnohém shodoval, ale i lišil. cze
dc.format 41 s. cze
dc.format.extent 1154394 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject Rousseau, Jean Jacques cze
dc.subject citlivost cze
dc.subject lidská přirozenost cze
dc.subject svoboda cze
dc.subject výchova cze
dc.subject Locke, John cze
dc.subject sensitivity eng
dc.subject human nature eng
dc.subject freedom eng
dc.subject education eng
dc.title Jean Jacques Rousseau a jeho pedagogické myšlení cze
dc.title.alternative Jean Jacques Rousseau and his Educational Thinking eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.contributor.referee Horák, Petr cze
dc.date.accepted 2012 cze
dc.description.abstract-translated The main topic of the thesis is to show Jeana Jacques Rousseau as important educational reformer, philosopher and author who emphasized sensitivity, human nature and freedom. His educational views were pioneering and we can see the reference of his methods currently. First part of the thesis focuses on his life and work, characteristic of the period, which was problematic and stormy and leads into French Revolution and the main philosophical ideas. Another section is devoted to his main pedagogical views and the importance of his educational in which there are many paradoxes. This part also contents Rousseau's main work which is unique in content and form. The last part is about Rousseau's inspiration John Locke. He agreed whit this author of many things but differed in some too. eng
dc.description.department Katedra filosofie cze
dc.thesis.degree-discipline Filozofie cze
dc.thesis.degree-name Bc. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.identifier.signature D26149 cze
dc.thesis.degree-program Filozofie cze
dc.identifier.stag 17366 cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet