Výchova lidí s mentálním postižením ve stacionáři Diakonie-Čáslav

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Křišťálová, Jana cze
dc.contributor.author Olašák, Jakub
dc.date.accessioned 2011-08-16T19:40:28Z
dc.date.available 2011-08-16T19:40:28Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/40497
dc.description.abstract Má práce ve stručnosti pojednává o otázce výchovy mentálně postižených. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. První kapitola teoretické části je nazvána "Problematika ve výchově mentálně postižených". Seznamuje čtenáře se základními poznatky speciálně pedagogické disciplíny psychopedie. Druhá kapitola - Historie výchovy mentálně postižených - popisuje vývoj v péči o mentálně retardované od dob středověku po poslední desetiletí 20. století. Ve třetí kapitole uvádím současné trendy ve výchově mentálně postižených. V této kapitole jsou uvedeny informace o ústavních zařízeních a o nových formách péče a podpory pro zmiňovanou skupinu lidí. Ze současných trendů nezůstává opomenut tzv. posttraumatický růst, jako moderní přistup rodičů k postižení jejich dítěte. Závěr této kapitoly tvoří shrnutí poznatků týkajících se výchovy retardovaného dítěte v rodině. Teoretická část je ukončená kapitolou "Jakým směrem by se mohla výchova mentálně postižených ubírat"?. Na tuto otázku odpovídám popisem termínu sociální integrace (tedy začlenění jedince do společnosti).Na teorii navazuje praktická část práce. Jedná se o výstup mého výzkumu uskutečněného při povinné praxi v čáslavské Diakonii. Diakonie je organizace, která poskytuje sociální služby mentálně postiženým lidem. V tomto zařízení jsem působil jako vychovatel a metodou výzkumu bylo zúčastněné pozorování. Praktická část se skládá ze tří kapitol. V první kapitole je uvedena charakteristika zařízení Diakonie a poté následují záznamy z deníku o mé praxi. Záznamy obsahují popis každého dne, kdy jsem v Diakonii pracoval. Z nich pak vychází závěrečná kapitola a je tvořena mými poznatky z praxe. Důležitou složkou praktické části jsou návrhy na zlepšení provozu v konkrétním středisku. cze
dc.format 46 s. cze
dc.format.extent 674524 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject mentální postižení cze
dc.subject mentální retardace cze
dc.subject sociální integrace cze
dc.subject Diakonie Čáslav cze
dc.subject mental disability eng
dc.subject mental retardation eng
dc.subject social integration eng
dc.subject Diakonie Caslav eng
dc.title Výchova lidí s mentálním postižením ve stacionáři Diakonie-Čáslav cze
dc.title.alternative The education of people with mental disabilities in the social welfare institution Diakonie-Čáslav eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.contributor.referee Průka, Miloslav cze
dc.date.accepted 2011 cze
dc.description.abstract-translated My work briefly discusses the issue of training the mentally handicapped. It is divided into two parts, theoretical and practical. The first theoretical chapter is entitled "Problems in the education of mentally handicapped". It acquaints readers with basic knowledge of special education discipline Psychopedics. The second chapter - "The history of education of mentally handicapped" - describes the developments in the care of the mentally retarded since the Middle Ages until the last decades of the 20th century. In the third chapter I present trends in education of the mentally handicapped. This chapter provides information on institutional facilities, and new forms of care and support for the mentioned group of people. The current trend the so-called posttraumatic growth as a modern attitude of parents towards their child's disability does not remain forgotten. The conclusion of this chapter contains the summary findings of educational retarded child in the family. The theoretical part of the chapter is finished "What direction should the education of mentally handicapped could take?". On this question the description of the term social integration (ie integration of the individual in society). The theory follows the practical part. This is the output of my research carried out in the compulsory practice in Caslav Diakonie. Diakonie is an organization that provides social services to mentally disabled people. In this device, I worked as an educator and research method was participant observation. The practical part consists of three chapters. The first chapter contains general characteristic Diakonie, followed by entries from the diary of my practice. Records include a description of each day, when I worked in Diakonie. Then comes the final chapter and it is composed of my knowledge from experience. An important component of practical proposals for improving the operation of a particular center. eng
dc.description.department Katedra věd o výchově cze
dc.thesis.degree-discipline Humanitní studia cze
dc.thesis.degree-name Bc. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.identifier.signature D23882
dc.thesis.degree-program Humanitní studia cze
dc.identifier.stag 13071 cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet