Tato práce se zabývá problematikou elektrotechnických stavebnic, jejich využitím při výuce na všech stupních škol v rámci modernizace oborů technické a informační výchovy. V první kapitole se seznámíme se základními pojmy z oblasti elektrotechnických stavebnic, nahlédneme do historie a do budoucnosti, zjistíme, jaké směry v konstruování elektrotechnických stavebnic dnes existují. Ve druhé kapitole se zabýváme rozborem a kategorizací stavebnic, jejich členěním podle různých zaměření, složitosti a také dle příslušných vyučovacích předmětů. Ve třetí kapitole jsem představila a krátce opsala konkrétní typy elektrotechnických stavebnic, které se používají na školách. A pomocí didaktické analýzy stavebnice Merkur E2 Elektronic jsem poukázala na důležitá kritéria, kterými se musí řídit učitel při výběru elektrotechnických stavebnic. Cílem této práce je nejenom hlubší seznámení s elektrostavebnicemi, ale i podtrhnutí jejich významné role při vyučování technických předmětů.