Stres ve škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Moravcová, Ilona
dc.contributor.author Tomášová, Hana
dc.date.accessioned 2010-12-02T09:42:49Z
dc.date.available 2010-12-02T09:42:49Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/37860
dc.description.abstract Cílem této závěrečné práce je provést analýzu stresových faktorů na základní, střední a vysoké škole, se kterými se žáci a studenti setkávají v průběhu svého studia. Zjistit jejich nejčastější stresové situace a problémy, které jim ve školním prostředí navozují stres, a dále ukázat způsob řešení žáka v některých stresových situacích. Zároveň si práce klade za cíl vymezit jednotlivé role stresu ve škole, určit jejich stresory a upozornit na nejčastější příčiny, projevy vzniku stresu a na dopady do jejich zdravotního stavu. V neposlední řadě je cílem práce zjistit a vymezit jednotlivé metody zvládání stresu podle konkrétních autorů této problematiky, které vedou ke snížení nebo odstranění stresu, a jsou nezbytné pro výkon pedagogické činnosti a pro žáky a studenty ke zvládnutí jejich studia. cze
dc.format 55 s. cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.subject stres cze
dc.subject studenti cze
dc.subject stresové situace cze
dc.subject škola cze
dc.subject stress eng
dc.subject students eng
dc.subject stressful situations eng
dc.subject school eng
dc.title Stres ve škole cze
dc.title.alternative Stress at school eng
dc.type závěrečná práce cze
dc.date.accepted 2010
dc.description.abstract-translated The aim of this thesis is to proceed an analysis of stress factors at basic school, high school and at university, that pupils and students come across during their studies, to find out the most stressful situations and problems, that induce the stress in their school environment, and also to show pupil´s way of solving some stressful situations. At the same time the aim of this thesis is to deliminate and explore individual roles of stress at school, identify their stressors and draw attention to the most common causes, stress symptoms and the impact of their health. Last but not least, the aim is to identify and define various methods of coping with stress according to specific authors of the issue, that lead to reduction or elimination of stress and are necessary for the pedagogical working performance and for pupils and students to manage their studies. eng
dc.thesis.degree-discipline doplňující pedagogické studium cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta chemicko-technologická cze
dc.identifier.signature D23328
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account