Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Moravcová, Ilona |
|
dc.contributor.author |
Tomášová, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-12-02T09:42:49Z |
|
dc.date.available |
2010-12-02T09:42:49Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/37860 |
|
dc.description.abstract |
Cílem této závěrečné práce je provést analýzu stresových faktorů na základní, střední a vysoké škole, se kterými se žáci a studenti setkávají v průběhu svého studia. Zjistit jejich nejčastější stresové situace a problémy, které jim ve školním prostředí navozují stres, a dále ukázat způsob řešení žáka v některých stresových situacích. Zároveň si práce klade za cíl vymezit jednotlivé role stresu ve škole, určit jejich stresory a upozornit na nejčastější příčiny, projevy vzniku stresu a na dopady do jejich zdravotního stavu. V neposlední řadě je cílem práce zjistit a vymezit jednotlivé metody zvládání stresu podle konkrétních autorů této problematiky, které vedou ke snížení nebo odstranění stresu, a jsou nezbytné pro výkon pedagogické činnosti a pro žáky a studenty ke zvládnutí jejich studia. |
cze |
dc.format |
55 s. |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.subject |
stres |
cze |
dc.subject |
studenti |
cze |
dc.subject |
stresové situace |
cze |
dc.subject |
škola |
cze |
dc.subject |
stress |
eng |
dc.subject |
students |
eng |
dc.subject |
stressful situations |
eng |
dc.subject |
school |
eng |
dc.title |
Stres ve škole |
cze |
dc.title.alternative |
Stress at school |
eng |
dc.type |
závěrečná práce |
cze |
dc.date.accepted |
2010 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this thesis is to proceed an analysis of stress factors at basic school, high school and at university, that pupils and students come across during their studies, to find out the most stressful situations and problems, that induce the stress in their school environment, and also to show pupil´s way of solving some stressful situations. At the same time the aim of this thesis is to deliminate and explore individual roles of stress at school, identify their stressors and draw attention to the most common causes, stress symptoms and the impact of their health. Last but not least, the aim is to identify and define various methods of coping with stress according to specific authors of the issue, that lead to reduction or elimination of stress and are necessary for the pedagogical working performance and for pupils and students to manage their studies. |
eng |
dc.thesis.degree-discipline |
doplňující pedagogické studium |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta chemicko-technologická |
cze |
dc.identifier.signature |
D23328 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
|
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account
|