Vliv internalizace externích nákladů na efektivnost v letecké dopravě

Show simple item record

dc.contributor.advisor Melichar, Vlastimil
dc.contributor.author Malá, Jitka
dc.date.accessioned 2010-06-17T21:22:38Z
dc.date.available 2010-06-17T21:22:38Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/36263
dc.description.abstract Tato dizertační práce se zabývá problematikou letecké dopravy a životního prostředí z pohledu internalizace externích nákladů. V první kapitole je analyzována letecká doprava v České republice, situace ohledně výstavby paralelní vzletové a přistávací dráhy na letišti Praha/Ruzyně, problém emisních povolenek na úrovni Evropské unie. V druhé kapitole je stanoven cíl této práce – analyzovat zpoždění při pojíždění na zemi, při reroutingu a při vyčkávání před přistáním a stanovit model pro výpočet externích nákladů kongesce a s nimi spojenou produkci emisí CO2. V třetí kapitole jsou navrženy vhodné metody pro stanovený cíl. Ve čtvrté kapitole jsou počítány taktické náklady bez síťového efektu, taktické náklady se síťovým efektem a strategické náklady zpoždění – pro pojíždění na zemi s vyčkáváním, pro rerouting a pro vyčkávání před přistáním. Také je vypočítána ekologická stopa Českých aerolinií za rok 2008. V páté kapitole je shrnutí výsledků. cze
dc.format 115 s. cze
dc.format.extent 768197 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject letiště Ruzyně cze
dc.subject Emise cze
dc.subject externí náklady cze
dc.subject airport Ruzyně eng
dc.subject Emission eng
dc.subject external costs eng
dc.title Vliv internalizace externích nákladů na efektivnost v letecké dopravě cze
dc.title.alternative Efect of internalization of external costs on efficiency in air transport eng
dc.type disertační práce cze
dc.date.accepted 2010 cze
dc.description.abstract-translated This doctoral dissertation deals with air transport and the environment in terms of internalisation of external costs. The first chapter gives an analysis of air transport in the Czech Republic, the situation regarding the construction of a parallel runway at Prague Airport, the problem of emission allowances in the European Union – Emissions Trading System. The second chapter I set objective of this work - to analyze the delays in taxiing on the ground, in the rerouting and in the holding and to set the model for calculating the external costs of congestion and associated emissions of CO2. In the third chapter I design appropriate methods for a target. In the fourth chapter there are calculated tactical costs without network effects, tactical network effect costs and strategic costs of delay – the taxi-out (active taxi out and stationary ground), the rerouting and the holding. The ecological footprint of Czech Airlines in 2008 was also calculated. In the fifth chapter there is a summary of the results. eng
dc.description.department Katedra dopravního managementu, marketingu a logistiky cze
dc.thesis.degree-discipline Technologie a management v dopravě a telekomunikacích cze
dc.thesis.degree-name Ph.D. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D21870 cze
dc.identifier.signature D21870
dc.thesis.degree-program Technika a technologie v dopravě a spojích cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account