dc.contributor.advisor |
Píšová, Michaela |
|
dc.contributor.author |
Uhlíř, Milan
|
|
dc.date.accessioned |
2009-07-16T10:28:58Z |
|
dc.date.available |
2009-07-16T10:28:58Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/34532 |
|
dc.description.abstract |
This thesis deals with comparison of standardised tests of English language. The introductory chapter provides an insight into the field of language testing, its interrelationship with teaching, and different types of tests and testing. The theoretical part introduces criteria against which language tests should be measured, test specifications and different approaches to language testing with emphasis laid on communicative language testing. The last two chapters of the theoretical part introduce theoretical framework of communicative competence and test techniques, two categories which will be used as the basis for the research which will be carried out in the practical part of the thesis. |
eng |
dc.format |
131 s. |
cze |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
testování |
cze |
dc.subject |
testy |
cze |
dc.subject |
komunikativní kompetence |
cze |
dc.subject |
techniky testování |
cze |
dc.subject |
FCE |
cze |
dc.subject |
Communicator |
cze |
dc.subject |
testing |
eng |
dc.subject |
tests |
eng |
dc.subject |
communicative competence |
eng |
dc.subject |
test techniques |
eng |
dc.subject |
FCE |
eng |
dc.subject |
Communicator |
eng |
dc.title |
Hodnocení jazykové dovednosti: Komparativní studie standardizovaných testů |
cze |
dc.title.alternative |
Assessing language proficiency: Comparative study of standardised tests |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.date.accepted |
2008 |
|
dc.description.abstract-translated |
Tato diplomová práce je zaměřena na porovnání standardizovaných testů anglického jazyka. Úvodní kapitola poskytuje informace o testování, jeho propojení s procesem vyučování, a různých typech testů a testování. V teoretické části jsou popsána kritéria pro testování, specifikace testů a přístupy k testování s důrazem kladeným na komunikativní přístup. Poslední dvě kapitoly teoretické části představují teoretický rámec komunikativní kompetence a různé techniky používané k testování, což jsou kategorie, na jejichž základě je proveden výzkum v praktické části této diplomové práce. |
cze |
dc.description.department |
Katedra anglistiky a amerikanistiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství anglického jazyka |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D19779 |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |