Integrating cultural context of the target language into the language classroom

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Píšová, Michaela
dc.contributor.author Ventura, Jan
dc.date.accessioned 2008-08-12T07:52:48Z
dc.date.available 2008-08-12T07:52:48Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/29396
dc.description.abstract Práce se primárně zabývá smyslem integrace kulturního kontextu do výuky jazyka. Předně jsou definovány klíčové termíny jako kultura. Dále jsou analyzovány cíle a přínos kulturního kontextu a zmíněny jsou i možné systémy pro jeho teoretické uchopení. V další kapitole teoretické části jsou nastíněny některé konkrétní strategie, vhodné pro výuku kultury. Pozornost je následně věnována roli učitele jako zprostředkovatele cílové kultury a na závěr se práce zaměřuje na časté problémy s nimiž se učitelé setkávají a kterým čelí při snaze o začlenění kulturního kontextu do výuky jazyka. Výše uvedené problémy jsou pak analyzovány a poskytnuty jsou i konkrétní doporučované návrhy pro jejich řešení. Praktická část diplomové práce je vedena formou případové studie, která se zaměřuje na to, jak je výuka cílové kultury integrována v rámci výuky jazyka. Data pro analýzu jsou shromážděna prostřednictvím observací hodin anglického jazyka vybrané skupiny učitelů a následně také prostřednictvím rozhovorů s těmito učiteli. Nashromážděná data jsou posléze vyhodnocena a výsledky interpretovány. cze
dc.format 58 s. cze
dc.format.extent 1078377 bytes eng
dc.format.mimetype application/pdf eng
dc.language.iso eng
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Pouze v rámci univerzity cze
dc.subject Culture eng
dc.subject cultural context eng
dc.subject language teaching eng
dc.subject role of the teacher eng
dc.subject Kultura cze
dc.subject kulturní kontext cze
dc.subject výuka jazyků cze
dc.subject role učitele cze
dc.title Integrating cultural context of the target language into the language classroom eng
dc.title.alternative Integrace cílového kulturního kontextu při výuce jazyka cze
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Brebera, Pavel
dc.date.accepted 2008
dc.description.abstract-translated The thesis is primarily concerned with the importance of incorporating cultural context of the target language into the language classroom. To begin with, definitons of culture and other crucial concepts are provided. Benefits and goals of cultural context are discussed followed by some suggested frameworks for teaching culture. The latter part of the theoretical section provides suggestions and strategies for teaching culture. Attention is also given to the role of the teacher as the target culture mediator and lastly practical advice for dealing with problems teachers often face when trying to incorporate cultural content. The form of the practical part is a case study aimed at how teaching the target culture is incorporated into the language classroom. The data for analysis are collected by way of observations of English lessons taught by selected group of teachers and subsequently by interviews with the teachers. The collected data are lastly analyzed and results of the research are interpreted. eng
dc.description.department Katedra anglistiky a amerikanistiky cze
dc.thesis.degree-discipline Učitelství anglického jazyka cze
dc.thesis.degree-name Mgr. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.identifier.signature D18107
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet