dc.contributor.advisor |
Píšová, Michaela |
|
dc.contributor.author |
Ventura, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2008-08-12T07:52:48Z |
|
dc.date.available |
2008-08-12T07:52:48Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/29396 |
|
dc.description.abstract |
Práce se primárně zabývá smyslem integrace kulturního kontextu do výuky jazyka. Předně jsou definovány klíčové termíny jako kultura. Dále jsou analyzovány cíle a přínos kulturního kontextu a zmíněny jsou i možné systémy pro jeho teoretické uchopení. V další kapitole teoretické části jsou nastíněny některé konkrétní strategie, vhodné pro výuku kultury. Pozornost je následně věnována roli učitele jako zprostředkovatele cílové kultury a na závěr se práce zaměřuje na časté problémy s nimiž se učitelé setkávají a kterým čelí při snaze o začlenění kulturního kontextu do výuky jazyka. Výše uvedené problémy jsou pak analyzovány a poskytnuty jsou i konkrétní doporučované návrhy pro jejich řešení. Praktická část diplomové práce je vedena formou případové studie, která se zaměřuje na to, jak je výuka cílové kultury integrována v rámci výuky jazyka. Data pro analýzu jsou shromážděna prostřednictvím observací hodin anglického jazyka vybrané skupiny učitelů a následně také prostřednictvím rozhovorů s těmito učiteli. Nashromážděná data jsou posléze vyhodnocena a výsledky interpretovány. |
cze |
dc.format |
58 s. |
cze |
dc.format.extent |
1078377 bytes |
eng |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
eng |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
cze |
dc.subject |
Culture |
eng |
dc.subject |
cultural context |
eng |
dc.subject |
language teaching |
eng |
dc.subject |
role of the teacher |
eng |
dc.subject |
Kultura |
cze |
dc.subject |
kulturní kontext |
cze |
dc.subject |
výuka jazyků |
cze |
dc.subject |
role učitele |
cze |
dc.title |
Integrating cultural context of the target language into the language classroom |
eng |
dc.title.alternative |
Integrace cílového kulturního kontextu při výuce jazyka |
cze |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Brebera, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2008 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is primarily concerned with the importance of incorporating cultural context of the target language into the language classroom. To begin with, definitons of culture and other crucial concepts are provided. Benefits and goals of cultural context are discussed followed by some suggested frameworks for teaching culture. The latter part of the theoretical section provides suggestions and strategies for teaching culture. Attention is also given to the role of the teacher as the target culture mediator and lastly practical advice for dealing with problems teachers often face when trying to incorporate cultural content. The form of the practical part is a case study aimed at how teaching the target culture is incorporated into the language classroom. The data for analysis are collected by way of observations of English lessons taught by selected group of teachers and subsequently by interviews with the teachers. The collected data are lastly analyzed and results of the research are interpreted. |
eng |
dc.description.department |
Katedra anglistiky a amerikanistiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství anglického jazyka |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D18107 |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |