Cílem této bakalářské práce je analýza konkurenčního prostředí firmy CEMOD – CZ a. s. a především analýza zákazníka. V úvodu své bakalářské práce jsem se nejprve zaměřila na marketingový výzkum. Dále zde popisuji zákazníka, jeho rozhodování, získávání, péči a analýzu. V kapitole o získávání nového zákazníka jsem popsala moderní metodu CVM (Customer Value Management) a CRM (Consumer Relationship Management). Následující kapitolu jsem věnovala představení firmy CEMOD – CZ a. s. a poté také firmy MAGNET Blanche Porte. Je zde historie obou firem i současný stav. V další kapitole jsem se zaměřila na analýzu konkurenčního prostředí firmy CEMOD – CZ a. s. Zde uvádím přímé a nepřímé konkurenty této firmy a také silné a slabé stránky přímých konkurentů. Poté následuje kapitola, kde vyhodnocuji vyplněné dotazníky zaslané zákazníkům firmy CEMOD – CZ a. s. respektive firmy MAGNET Blanche Porte. Poslední kapitolu jsem věnovala shrnutí výsledků dotazníků čili jeho analýze a také návrhům, které z této analýzy vyplývají. V těchto návrzích předkládám firmě CEMOD – CZ a. s. oblasti, na které by se firma měla do budoucna zaměřit, a některé konkrétní příklady, které firma může v budoucnu zavést do svého portfolia nabízeného zboží. Díky nim by firma CEMOD – CZ a. s. nejen zvýšila spokojenost svých zákazníků ale i zlepšila postavení své firmy na trhu.