Tato diplomová práce se zabývá analýzou mobilit a možných příčin nízkého využívaní vzdělávacích programů Evropské Unie. Je rozdělena na část teoretickou, kterou tvoří kapitola první, druhá a část třetí a praktickou část, která tvoří druhou polovinu práce. V první kapitole jsou popsány evropské programy zaměřující se na podporu vyjíždějících studentů i pedagogů. Ve druhé kapitole byly identifikovány toky informací v rámci institucí zabývající se touto problematikou a to nejen z hlediska Evropské komise, která je jejich patronem. Následující kapitola shrnuje teoretické poznatky o marketingovém průzkumu, pomocí něhož byl proveden rozbor informovanosti, naznačuje kroky vlastního průzkumu a analýzu získaných dat. Závěr obsahuje zhodnocení a návrhy na změny, jak zefektivnit fungování studentských mobilit na Univerzitě Pardubice.
This diploma thesis focuses on the analysis of mobility and reasons for its low usage. The content was divided into two main parts. The first part of the thesis is a theoretical description followed by a second section dealing with its practicality. Both parts of the work contain two chapters dealing with the subject matter. The first chapter describes European educational programs designed to support students and pedagogues involved in matters of mobility at the university level. The second chapter focuses on clarifying how information flows within institutions dealing with the matter of mobility. The third chapter briefly characterises marketing research and its implementation within the research and analysis of the thesis topic. The final chapter sums up the thesis research. This conclusion contains proposals on how to improve the operation of a student’s mobility at Pardubice University.