Studijní obor:Dopravní management, marketing a logistika
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá faktory poptávky ve veřejné osobní dopravě a jejich působením na poptávku. První část práce se zabývá poptávkou po dopravě v obecné rovině. Trh dopravní se od trhu například nějakého zboží liší v několika rovinách. Setkání nabídky a poptávky v dopravním sektoru ve skutečnosti probíhá v prostorově časové dimenzi. Druhá část práce uvádí konkrétní faktory, které poptávku ovlivňují. Vliv jednotlivých faktorů na výši a dynamiku poptávky nemusí být bezprostřední, často působí s určitým časovým zpožděním. Měření a modelování působení těchto faktorů lze provádět pomocí propočtu koeficientů elasticity. Třetí část se zabývá modelováním působení faktorů na poptávku a v poslední části diplomové práce jsou využity metody regresní analýzy, korelační analýzy a analýzy časových řad.