Kritéria hodnocení reputace chemických průmyslových podniků v očích zákazníků

Show simple item record

dc.contributor.author Jelínková, Martina
dc.contributor.author Vancová, Adéla
dc.date.accessioned 2021-05-15T18:45:52Z
dc.date.available 2021-05-15T18:45:52Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn 0009-2770
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/77340
dc.description.abstract Článek je zaměřen na problematiku budování a měření reputace průmyslových podniků, a to specificky v očích jejich zákazníků. Je naznačeno, že problematika reputace podniku je velmi široké a dosud ne zcela teoreticky podchycené téma. Jsou představeny současné metody a techniky měření a hodnocení reputace podniků. Dané metody jsou podrobeny kritické analýze, ze které jasně vyplývá, že zatím neexistuje jednotná všeobecně uznávaná metoda pro hodnocení reputace podniků. Na základě studia literatury i vlastních výzkumů jsme přesvědčeni, že je třeba sledovat reputaci zvlášť pro různé skupiny stakeholderů s využitím specifických indikátorů reputace. Proto doporučujeme seznam kritérií vhodných pro sledování, hodnocení, ale i budování reputace průmyslových podniků specificky v očích zákazníků. Náš návrh jsme podložili výzkumem v chemických průmyslových podnicích. Věříme, že námi navržená kritéria jsou využitelná pro sledování i budování reputace podniku vůči zákazníkům, jak v chemických podnicích, tak s drobnými úpravami i v jiných průmyslových odvětvích. cze
dc.format p. 559-564 eng
dc.language.iso cze
dc.relation.ispartof Chemické listy, volume 114, issue: 8 eng
dc.rights open access eng
dc.subject reputace podniku cze
dc.subject měření reputace podniku cze
dc.subject chemické průmyslové podniky cze
dc.subject reputace u zákazníků cze
dc.subject company reputation eng
dc.subject reputation measurement eng
dc.subject chemical industrial enterprises eng
dc.subject customer reputation eng
dc.subject perception of reputation by customers eng
dc.title Kritéria hodnocení reputace chemických průmyslových podniků v očích zákazníků cze
dc.title.alternative Criteria for Assessing the Reputation of Chemical Companies in the Eyes of Customers eng
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated The paper focuses on the issue of building and measuring the reputation of industrial companies, specifically in the eyes of their customers. It is suggested that the issue of corporate reputation is a very broad and not yet theoretically covered topic. Current methods and techniques to measure and assess corporate reputation are presented. These methods are subject to critical analysis, which clearly shows that there has been no generally accepted method for assessing corporate reputation. Based on the study of literature and our own research, we are convinced that it is necessary to monitor reputation separately for different stakeholder groups using specific reputation indicators. That is why we recommend a list of criteria suitable for monitoring, assessing but also for building a reputation of industrial companies specifically in the eyes of customers. We supported our proposal with research in chemical industry. We believe that the criteria we propose can be used to monitor and build the reputation of companies in relation to customers, both in chemical companies and, with minor modifications, in other industries. eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.relation.publisherversion http://chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/article/view/3674/3611
dc.project.ID SGS_2019_001/Pokročilé postupy environmentálního inženýrství a hodnotového managementu cze
dc.identifier.wos 000558763200008
dc.identifier.obd 39885020


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account