dc.contributor.author |
Fikejz, Jan
|
cze |
dc.date.accessioned |
2021-05-15T18:40:51Z |
|
dc.date.available |
2021-05-15T18:40:51Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
eng |
dc.identifier.isbn |
978-1-71382-056-7 |
eng |
dc.identifier.issn |
2724-0029 |
eng |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/77284 |
|
dc.description.abstract |
This article deals with the design of a multilayer railway network model reflecting data structure non-oriented graph. Attention is firstly paid to motivation for using the railway network model to identify the rolling stock position, further, to describe railway infrastructure, its appropriate data representation and defining abstraction of the model considered. Subsequently the article focuses on algorithms enabling to build a multilayer railway network model with the use of base data files. The designed model reflects the data structure non-oriented graph and is implemented directly in Oracle database with the use of the Oracle Spatial and Graph technology. In the conclusion of the article we focus on the use of the railway network model in the rolling stock localization segment using computer simulation. |
eng |
dc.format |
p. 214-220 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
CAL-TEK SRL |
eng |
dc.relation.ispartof |
Proceedings of the 32nd European Modeling & Simulation Symposium (EMSS 2020) |
eng |
dc.rights |
open access |
eng |
dc.rights.uri |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
|
dc.subject |
railway infrastructure models |
eng |
dc.subject |
train positioning |
eng |
dc.subject |
railway traffic simulation |
eng |
dc.title |
Design of railway network model reflecting data structure non-oriented graph using Oracle spatial database for simulation of traffic |
eng |
dc.title.alternative |
Návrh modelu železniční sítě odrážející datovou strukturu neorientovaný graf s využitím databáze Oracle Spatial |
cze |
dc.type |
ConferenceObject |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Tento článek se věnuje návrhu vícevrstvého modelu železniční sítě odráže-jící datovou strukturu neorientovaný graf. Pozornost je prvně věnována motivaci využití modelu železniční sítě pro identifikaci polohy kolejových vozidel, dále pak popisu železniční infrastruktury, její vhodné datové re-prezentaci a vymezení abstrakce uvažovaného modelu. Následně se článek zaměřuje na algoritmy, které z bázových datových soborů umožnují vybu-dovat vícevrstvý model železniční sítě. Navržený model odráží datovou strukturu neorientovaný graf a je implementován přímo v databázi Oracle s využitím technologie Oracle Spatial and Graph. Závěr článku se zaměřuje na využití modelu železniční sítě v segmentu lokalizace kolejových vozidel s využitím počítačové simulace. |
cze |
dc.event |
32nd European Modeling and Simulation Symposium, EMSS 2020 (16.09.2020 - 18.09.2020, ONLINE) |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published version |
eng |
dc.identifier.doi |
10.46354/i3m.2020.emss.030 |
eng |
dc.rights.licence |
CC BY-NC-ND 4.0 |
|
dc.project.ID |
EF17_049/0008394/Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans) |
eng |
dc.identifier.scopus |
2-s2.0-85097722473 |
|
dc.identifier.obd |
39885490 |
eng |