METHODS OF CODING AND DECODING (E-SAFETY IN EDUCATION)

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Matoušová, Ivana cze
dc.contributor.author Jahodová Berková, Andrea cze
dc.date.accessioned 2021-05-15T18:12:32Z
dc.date.available 2021-05-15T18:12:32Z
dc.date.issued 2018 eng
dc.identifier.isbn 978-84-09-05948-5 eng
dc.identifier.issn 2340-1095 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/76992
dc.description.abstract With the development of information and communication technologies and increasing popularity of social media, the need to inform students about safe behavior on the internet grows. We are currently confronted with cases of stolen identity on the internet or breaking into personal accounts. Therefore, it is necessary for students to become familiar with the possibilities to protect their private accounts and their personal information. For this purpose, coding can be used. If students learn about the ways of coding, they can use it when creating passwords or keeping their personal information. Another consequence of introducing students to coding is to increase their interest in mathematics and computer science. The paper presents the meta-analysis of the published studies dealing with the different kinds of coding and decoding methods. On the basis of an analysis of the current state of the studied problem, the paper provides a comprehensive view of coding and decoding methods with an emphasis on the advantages and disadvantages of these methods and their use in education. eng
dc.format p. 7773-7777 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher International Association of Technology, Education and Development (IATED) eng
dc.relation.ispartof ICERI 2018 : proceedings eng
dc.rights pouze v rámci univerzity cze
dc.subject coding eng
dc.subject kódování cze
dc.subject decoding eng
dc.subject e-safety eng
dc.subject coding education eng
dc.subject ciphers eng
dc.subject dekódování cze
dc.subject šifry cze
dc.title METHODS OF CODING AND DECODING (E-SAFETY IN EDUCATION) eng
dc.title.alternative METODY KÓDOVÁNÍ A DEKODOVÁNÍ (E-BEZPEČNOST VE VZDĚLÁVÁNÍ) cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated S rozvojem informačních a komunikačních technologií a rostoucí popularitou sociálních médií roste potřeba informovat studenty o bezpečném chování na internetu. V současné době jsme konfrontováni s případy odcizení identity na internetu nebo vloupání do osobních účtů. Proto je nutné, aby se studenti seznámili s možnostmi ochrany svých soukromých účtů a osobních údajů. K tomuto účelu lze použít kódování. Pokud se studenti seznámí se způsoby kódování, mohou je použít při vytváření hesel nebo uchovávání svých osobních údajů. Dalším důsledkem seznámení studentů s programováním je zvýšení jejich zájmu o matematiku a informatiku. Příspěvek představuje metaanalýzu publikovaných studií zabývajících se různými druhy kódovacích a dekódovacích metod. Na základě analýzy současného stavu studovaného problému příspěvek poskytuje ucelený pohled na metody kódování a dekódování s důrazem na výhody a nevýhody těchto metod a jejich využití ve výuce. cze
dc.event ICERI 2018 - 11th International Conference of Education, Research and Innovation (12.12.2018 - 14.12.2018, Sevilla) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.21125/iceri.2018.0390 eng
dc.relation.publisherversion https://library.iated.org/view/MATOUSOVA2018MET eng
dc.identifier.wos 000568991703009
dc.identifier.obd 39882480 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet