Modelling collaboration and innovation in creative industries using fuzzy set qualitative comparative analysis

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Stejskal, Jan cze
dc.contributor.author Hájek, Petr cze
dc.date.accessioned 2020-03-19T13:03:16Z
dc.date.available 2020-03-19T13:03:16Z
dc.date.issued 2019 eng
dc.identifier.issn 0892-9912 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/75011
dc.description.abstract The ability to acquire, create and effectively utilize knowledge that lead to the creation of innovation appears to be an increasingly important source of competitiveness. A connection has been shown between creativity and innovation. Here we use CIS data for the creative industries in the Czech Republic to show that the collaboration of creative enterprises leads to a more efficient use of knowledge than if enterprises do not collaborate. We present empirical evidence that knowledge spillovers have a positive effect on innovation in creative industries. We show that the positive effect of knowledge spillovers on innovation is greater for enterprises employing both in-house and external individuals with creative skills than for those employing either in-house or external ones. Using fuzzy set qualitative comparative analysis, we find that the above mentioned effects are mostly third-part effects, requiring both knowledge acquisition and collaboration on innovative activities. eng
dc.format p. 981-1006 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Springer eng
dc.relation.ispartof Journal of Technology Transfer, volume 44, issue: 3 eng
dc.rights pouze v rámci univerzity cze
dc.subject creative industry eng
dc.subject knowledge spillover eng
dc.subject collaboration eng
dc.subject innovation eng
dc.title Modelling collaboration and innovation in creative industries using fuzzy set qualitative comparative analysis eng
dc.title.alternative Modelování spolupráce a inovací v kreativních odvětvích pomocí fuzzy sady kvalitativní srovnávací analýzy cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Schopnost získávat, vytvářet a účinně využívat znalosti, které vedou k vytváření inovací, se jeví jako stále důležitější zdroj konkurenceschopnosti. Bylo prokázáno spojení mezi kreativitou a inovací. Zde využíváme data CIS pro kreativní průmyslová odvětví v České republice, abychom ukázali, že spolupráce kreativních podniků vede k efektivnějšímu využívání znalostí, než kdyby podniky nespolupracovaly. Předkládáme empirické důkazy o tom, že přelévání znalostí má pozitivní vliv na inovace v kreativních odvětvích. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.identifier.doi 10.1007/s10961-017-9638-0 eng
dc.relation.publisherversion https://link.springer.com/article/10.1007/s10961-017-9638-0 eng
dc.project.ID GA14-02836S/Modelování efektů přelévání znalostí v kontextu regionálního a místního rozvoje eng
dc.identifier.wos 000466974500013 eng
dc.identifier.obd 39883581 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet