Abstrakt:
Článek uvádí výsledky primárního výzkumu zaměřeného na zjištění postojů malých a středních chemických podniků k důležitosti vybraných logistických technologií pro zefektivnění obchodních činností a také jejich ochotu aplikovat tyto technologie ve vztahu k vybranému (tj. klíčovému) obchodnímu partnerovi. Hlavním výstupem článku je specifikace logistických technologií, které mají největší (a nejmenší) příležitost pro prosazení do těchto podniků. Největší příležitost je u logistických technologií, které vyžadují pouze omezenou spolupráci obchodního partnera (konsignační skladování, elektronická výměna dat a identifikace zboží pomocí čárových kódů). Naopak logistické technologie jako cross-dockové skladování a identifikace zboží pomocí radiofrekvenční technologie se pravděpodobně do malých a středních chemických firem v dohledné době masivněji neprosadí, neboť jsou vnímány jako nedůležité a ochota je nasadit ve vztahu k obchodním partnerům je nízká.