Hodnocení poškozujících účinků jízdy kolejových vozidel na kolej

Show simple item record

dc.contributor.author Michálek, Tomáš cze
dc.contributor.author Šlapák, Jiří cze
dc.contributor.author Špalek, Petr cze
dc.contributor.author Hora, Miroslav cze
dc.contributor.editor Kalinčák, Daniel cze
dc.date.accessioned 2020-03-19T12:25:57Z
dc.date.available 2020-03-19T12:25:57Z
dc.date.issued 2019 cze
dc.identifier.isbn 978-80-89276-59-2 cze
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/74697
dc.description.abstract Příspěvek se zabývá hodnocením poškozujících účinků jízdy vozidel na kolej za účelem možného zohlednění těchto účinků ve výši poplatků za použití dopravní cesty. Je zde uveden rozbor faktorů, které mají přímý vztah k úrovni poškozujících účinků jízdy vozidla na kolej, a to v kontextu metodiky, která je v současnosti pro kvantifikaci těchto účinků používána ve Švýcarsku a kterou lze obecně považovat za velmi propracovanou. S využitím výsledků simulačních výpočtů jízdy různých variant moderní elektrické lokomotivy je demonstrováno možné ovlivnění úrovně jednotlivých druhů poškozujících účinků v závislosti na konstrukčních parametrech vyšetřovaného vozidla, a to včetně kvantifikace jejich vlivu na výši poplatku za použití dopravní cesty v podmínkách SBB. cze
dc.format p. 65-73 cze
dc.language.iso cze cze
dc.publisher VTS pri Žilinskej univerzite cze
dc.relation.ispartof Súčasné problémy v koľajových vozidlách - PRORAIL 2019 : zborník prednášok II cze
dc.rights pouze v rámci univerzity cze
dc.subject poškozující účinky cze
dc.subject interakce vozidlo-kolej cze
dc.subject poplatky za použití dopravní cesty cze
dc.subject Trassenpreissystem SBB cze
dc.subject elektrická lokomotiva cze
dc.subject multi-body simulace cze
dc.subject damaging effects eng
dc.subject vehicle/track interaction eng
dc.subject track access charges eng
dc.subject SBB train-path pricing system eng
dc.subject electric locomotive eng
dc.subject multi-body simulation eng
dc.title Hodnocení poškozujících účinků jízdy kolejových vozidel na kolej cze
dc.title.alternative Quantification of damaging effects of railway vehicle run on track eng
dc.type ConferenceObject cze
dc.description.abstract-translated The paper deals with quantification of damaging effects of railway vehicle run on the track for purposes of possible consideration of these effects in the level of track access charges (TACs). An overview of parameters closely related to the level of the damaging effect is presented, especially in context of actually used Swiss methodology for TAC calculation which can be considered as a high-level theoretically based methodology. A possible impact of design parameters of the investigated vehicle on the level of different categories of the damaging effects is demonstrated by means of results of performed multi-body simulations of run of different versions of a modern electric locomotive. An influence of these parameters on the TACs level in conditions of the SBB is also quantified. eng
dc.event XXIV. medzinárodná konferencia Súčasné problémy v koľajových vozidlách - PRORAIL 2019 (17.09.2019 - 19.09.2019, Žilina) cze
dc.peerreviewed yes cze
dc.publicationstatus postprint cze
dc.identifier.obd 39882886 cze


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account