dc.contributor.author |
Fikejz, Jan
|
cze |
dc.contributor.author |
Merta, Jan
|
cze |
dc.date.accessioned |
2019-05-22T08:50:14Z |
|
dc.date.available |
2019-05-22T08:50:14Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
eng |
dc.identifier.isbn |
978-88-85741-06-5 |
eng |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/72895 |
|
dc.description.abstract |
This article deals about utilization of reduced track profile for dynamic calculation of train travel time. Attention is firstly aimed on the description of the location of trains in the designed model of railway network. Further attention is aimed on the design of the dynamic calculation of train travel time. This calculation utilization of computer simulation and reduced track profile as a substitute of the real track profile of substitute gradients. |
eng |
dc.format |
p. 165-171 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
Dime University of Genoa |
eng |
dc.relation.ispartof |
30th European Modeling and Simulation Symposium, EMSS 2018 : proceedings |
eng |
dc.rights |
pouze v rámci univerzity |
eng |
dc.subject |
Use |
eng |
dc.subject |
reduced |
eng |
dc.subject |
track |
eng |
dc.subject |
profile |
eng |
dc.subject |
discrete |
eng |
dc.subject |
simulation |
eng |
dc.subject |
calculate |
eng |
dc.subject |
train |
eng |
dc.subject |
travel |
eng |
dc.subject |
time |
eng |
dc.subject |
Využití |
cze |
dc.subject |
redukovaného |
cze |
dc.subject |
profilu |
cze |
dc.subject |
tratě |
cze |
dc.subject |
počítačové |
cze |
dc.subject |
simulace |
cze |
dc.subject |
výpočet |
cze |
dc.subject |
čas |
cze |
dc.subject |
jízdy |
cze |
dc.subject |
vlaku |
cze |
dc.title |
Use reduced track profile and discrete simulation to calculate train travel time |
eng |
dc.title.alternative |
Využití redukovaného profilu tratě a počítačové simulace pro výpočet čas jízdy vlaku |
cze |
dc.type |
ConferenceObject |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Tento článek se zabývá využitím redukovaného profilu tratě pro dynamický výpočet doby jízdy vlaku. Pozornost je prvotně zaměřena na lokalizaci vlaků v navrženém modelu železniční sítě. Další pozornost je zaměřena na návrh dynamického výpočtu doby jízdy vlaku. Výpočet využitá počítačové simulace a redukovaného profilu tratě jako substituce reálného profilu trati. |
cze |
dc.event |
30th European Modeling and Simulation Symposium, EMSS 2018 (17.09.2018 - 19.09.2018, Budapešť) |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.project.ID |
SGS_2018_022/Moderní metody modelování, síťových a databázových systémů a webových aplikací v praxi |
eng |
dc.identifier.scopus |
2-s2.0-85056697378 |
|
dc.identifier.obd |
39882061 |
eng |