Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Činčalová, Simona
|
cze |
dc.date.accessioned |
2019-05-22T08:47:05Z |
|
dc.date.available |
2019-05-22T08:47:05Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
eng |
dc.identifier.isbn |
978-0-9998551-0-2 |
eng |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/72867 |
|
dc.description.abstract |
This paper deals with Corporate Social Responsibility (CSR) in Logistics Company. Corporate social responsibility (CSR) promotes a vision of business accountability to a wide range of stakeholders, besides shareholders and investors. Key areas of concern are environmental protection and the wellbeing of employees, the community and civil society in general, both now and in the future. Nowadays CSR has become an essential part of big, multinational corporations without which any corporation of a substantial size would face difficulties from various fronts – non-government organizations, governments, public (including existing and potential customers), and even workforce itself. As in any other business, CSR has a positive effect in logistics. The long-term financial success of businesses is increasingly linked to corporate social responsibility and reporting. In August 2017, interviews with warehousemen (as one of key employees) associated with CSR conducted in the selected logistics company in the Czech Republic. According to these talks, recommendations were defined. |
eng |
dc.format |
p. 254-260 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
International Business Information Management Association-IBIMA |
eng |
dc.relation.ispartof |
Innovation management and education excellence through vision 2020 |
eng |
dc.rights |
pouze v rámci univerzity |
eng |
dc.subject |
CSR |
eng |
dc.subject |
logistics |
eng |
dc.subject |
warehousemen |
eng |
dc.subject |
CSR |
cze |
dc.subject |
logistika |
cze |
dc.subject |
skladník |
cze |
dc.title |
Empirical Research on Corporate Social Responsibility in the Logistics Company |
eng |
dc.title.alternative |
Empirický výzkum společenské odpovědnosti firem v logistickém podniku |
cze |
dc.type |
ConferenceObject |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Tento článek se zabývá sociální odpovědností podniků (CSR) v logistické společnosti. Společenská odpovědnost firem (CSR) podporuje vizi společenské odpovědnosti široké škále zúčastněných stran, včetně akcionářů a investorů. Klíčovými oblastmi zájmu jsou ochrana životního prostředí a blahobyt zaměstnanců, komunita a společnost celkově, a to jak nyní, tak i v budoucnosti. V současné době se CSR stala nezbytnou součástí velkých nadnárodních korporací, bez kterých by čelila potížím z různých stran - nevládních organizací, vlád, veřejnosti (včetně stávajících a potenciálních zákazníků) a dokonce i samotné pracovní síly. Stejně jako v každém jiném podnikání má CSR pozitivní vliv na logistiku. Dlouhodobý finanční úspěch podniků stále více souvisí se společenskou odpovědností podniků a podáváním zpráv o ní. V srpnu roku 2017 se ve vybrané logistické společnosti v České republice uskutečnily rozhovory s pracovníky skladů (jako jedni z klíčových zaměstnanců). Na základě těchto rozhovorů byla definována doporučení. |
cze |
dc.event |
31st International-Business-Information-Management-Association Conference (25.04.2018 - 26.04.2018, Milán) |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.project.ID |
SGS_2018_018/Digitální ekonomie |
eng |
dc.identifier.wos |
000444067200024 |
|
dc.identifier.scopus |
2-s2.0-85060817739 |
|
dc.identifier.obd |
39881933 |
eng |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|