V rámci fenoménu au-pair se ve své diplomové práci zabývám procesem výchovy v hostitelské rodině, kde jsem já sama vykonávala tuto funkci, a kde také probíhal můj terénní výzkum. Z tohoto důvodu jsem pro svou práci zvolila formu případové studie. Vlastní participace na výzkumu v roli au-pair mne přivedla k hlavním otázkám, které se týkají procesu výchovy dětí v takto uspořádané rodině. V diplomové práci je analyzován proces vyjednávání o výchově skrze rozložení a prosazování moci všech participantů, kteří se na procesu výchovy podíleli.
V určitém smyslu byla má výzkumná činnost experimentem, v němž jsem sama usilovala o prosazení moci ve zkoumaném procesu výchovy. Záměr mé práce byl tedy mimo jiné představit osobu au-pair jako potenciálního člena výchovného procesu, který nemusí být vždy v ústraní a disponovat pouze zlomkem moci, jak je au-pair ve většině případů prezentována. Teoretickým východiskem práce je koncept pastýřské moci od Michela Foucaulta. Na základě tohoto konceptu reflektuji postavení au-pair v procesu výchovy dětí a její postupné začleňování mezi rodinné příslušníky.