Cílem práce je popsání vybraných možností počítačové simulace chování kapalin. Dalším cílem je implementace některého z popsaných řešení a následná vizualizace s pomocí Vulkan API. V teoretické části bude proveden stručný popis základních způsobů simulace, porovnání výhod a nevýhod daných modelů. Dále bude posouzena jejich vhodnost pro simulaci v reálném čase a probrány možnosti vizualizace výsledků simulace. Následně zde bude představeno programové rozhraní Vulkan API, které bude hlavním nástrojem pro realizaci praktické části. Budou vysvětleny a popsány základní principy a postupy při vytváření grafických aplikací pomocí Vulkan API, včetně vhodně doplněných praktických ukázkových příkladů. Dále se bude teoretická část zabývat možnostmi a využitím Vulkan API z pohledu cíle této práce modelování a vizualizace kapalin pomocí počítačové grafiky. V praktické části bude implementováno vhodné a efektivní řešení daného problému s využitím jazyka C++ a Vulkan API. Dále bude využit jazyk GLSL, který bude následně překompilován do standardu Vulkan API nazvaného SPIR-V. Výstupem bude scéna s realizací dané vizualizace a demonstrací její funkčnosti.