Seasonal analysis of total premiums written of the motor third party liability insurance in the Czech Republic in years 2000-2016 from the marketing perspective

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Eisenhammerová, Monika cze
dc.contributor.author Chocholáč, Jan cze
dc.date.accessioned 2018-02-27T03:36:49Z
dc.date.available 2018-02-27T03:36:49Z
dc.date.issued 2017 eng
dc.identifier.issn 1335-4205 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/70254
dc.description.abstract The insurance sector is in many ways unique, because insurance companies must use specific marketing tools to satisfy their customers and insurance companies have with customer’s long-term relationships. Insurance companies must continuously monitor the insurance market, especially type of demand for insurance products and customer requirements. The number of registered vehicles in the Czech Republic is annually increasing, which causes an increase of total premiums written of the motor third party liability insurance and insurance companies must monitor this insurance product and analyse demand for it. The aim of this article is to analyse the seasonality of total premiums written of motor third party liability insurance in the Czech Republic in years 2000-2016. eng
dc.format p. 57-63 eng
dc.language.iso eng eng
dc.relation.ispartof Komunikácie: Communications (Scientific Letters of the University of Žilina), volume 19, issue: 4 eng
dc.rights pouze v rámci univerzity eng
dc.subject non-life insurance eng
dc.subject motor third party liability insurance eng
dc.subject seasonal analysis of time series eng
dc.subject Henderson moving average filter eng
dc.subject neživotní pojištění cze
dc.subject pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla cze
dc.subject analýza sezónnosti časových řad cze
dc.subject Hendersonův filtr klouzavého průměru cze
dc.title Seasonal analysis of total premiums written of the motor third party liability insurance in the Czech Republic in years 2000-2016 from the marketing perspective eng
dc.title.alternative Analýza sezónnosti celkového předepsaného pojistného z pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla v České republice v letech 2000-2016 z marketingového hlediska cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Sektor pojišťovnictví je v mnoha ohledech jedinečný, protože pojišťovny musí používat specifické marketingové nástroje, aby uspokojily své zákazníky a budovaly s nimi dlouhodobé vztahy. Pojišťovny musí průběžně sledovat pojistný trh, zejména druh poptávky po pojistných produktech a měnící se požadavky zákazníků. Počet registrovaných vozidel v České republice se každoročně zvyšuje, což způsobuje nárůst celkového předepsaného pojistného z pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla, proto musí pojišťovny sledovat tento pojistný produkt a analyzovat jeho poptávku. Cílem tohoto článku je analyzovat sezónnost celkového předepsaného pojistného z pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla v České republice v letech 2000-2016. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85037744498
dc.identifier.obd 39878973 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet