USING OF OWN-CREATED LEARNING MANAGEMENT SYSTEM IN A PART-TIME STUDY AT JAN PERNER TRANSPORT FACULTY, UNIVERSITY OF PARDUBICE, CZECH REPUBLIC

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Machalík, Stanislav cze
dc.contributor.author Kulička, Jiří cze
dc.date.accessioned 2018-02-27T02:50:53Z
dc.date.available 2018-02-27T02:50:53Z
dc.date.issued 2016 eng
dc.identifier.isbn 978-84-617-5895-1 eng
dc.identifier.issn 2340-1095 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/69891
dc.description.abstract The main purpose of this paper is introduction and demonstration of possibilities of the Learning Management System (LMS) which has been developed, implemented and still used at the Jan Perner Transport Faculty at the University of Pardubice in the Czech Republic. The system is primarily focused on possibilities of examining the students. Many types of questions can be used in tests (with one correct answer, more correct answers, text filling, selections etc.). Examination tests can be assigned to individuals as well as to groups of students. The results achieved are statistically evaluated according to several criteria in a synoptical report. For students there is a significant feedback, immediately after filling the test student gets the information about topics which he should study (where he made mistakes in his test). In praxis this system is used primarily in a part-time study, as an additional source of study materials is also used in a full-time study. In the area of study materials publication, the system publishing materials in the form of web pages that distinctly simplifies the course creation. Possibilities of electronic study aids are amplified in a publishing area, more variety in the educational process is realized which finally leads to the higher level of attractiveness and interest for students. The system has been realized and is still implemented like an open system which can be continuously complemented by other modules and adjusted to actual requirements of education. The system also can be connected with other study information systems. eng
dc.format p. 3273-3279 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher International Association of Technology, Education and Development (IATED) eng
dc.relation.ispartof ICERI2016 : proceedings eng
dc.rights pouze v rámci univerzity eng
dc.subject Learning Management System, student testing, elearning, part-time education, course management eng
dc.subject Learning Management System, testování studentů, elearning, kombinované studium cze
dc.title USING OF OWN-CREATED LEARNING MANAGEMENT SYSTEM IN A PART-TIME STUDY AT JAN PERNER TRANSPORT FACULTY, UNIVERSITY OF PARDUBICE, CZECH REPUBLIC eng
dc.title.alternative Využití vlastního LMS při výuce kombinované formy studia na DFJP cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Cílem příspěvku je představit možnosti použití LMS vyvinutého na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice. Systém je zaměřen na oblast zkoušení studentů, nabízí možnosti použití různých typů otázek v testech (jedna správná odpověď, více správných odpovědí, doplňování textu do odpovědi atd.). Zkušební testy mohou být přiřazovány studijním skupinám, případně individuálně vybraným studentům. Výsledky testů jsou vyhodnocovány automaticky podle zvolených kritérií. Studenti získávají kromě výsledků testů rovněž zpětnou vazbu v podobě seznamu studijních témat, ve kterých zodpověděli některou z otázek chybně. cze
dc.event ICERI 2015: 8th annual International Conference of Education, Research and Innovation (14.11.2016 - 16.11.2016, Sevilla) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.relation.publisherversion https://library.iated.org/publications/ICERI2016/start/450
dc.identifier.wos 000417330203049
dc.identifier.obd 39877157 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet