UTILIZATION OF PR TOOLS WITHIN BUILDING A POSITIVE REPUTATION OF CZECH CHEMICAL COMPANIES

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Jelínková, Martina cze
dc.contributor.author Lošťáková, Hana cze
dc.contributor.author Čepová, Jana cze
dc.date.accessioned 2018-02-27T02:40:01Z
dc.date.available 2018-02-27T02:40:01Z
dc.date.issued 2017 eng
dc.identifier.isbn 978-619-7408-17-1 eng
dc.identifier.issn 2367-5659 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/69804
dc.description.abstract Management and building of a positive corporate reputation is a frequently discussed topic in modern economic literature. The thing is that in the current market environment a positive reputation is a key intangible and hard-to-copy factor, which decides whether the company will be successful or not. Obviously, a positive reputation stems from a long-term successful operation of a company in the market, it is an image of personal experience, but it also results, to a certain extent, from the “public opinion” shared by the company’s shareholders. Therefore, what is crucial for a positive reputation of a company is not only quality customer service, but also the other corporate activities. A tool that is often emphasized in relation to building a positive corporate reputation is the company’s communication, particularly so-called “public relations”. The basic target of public relations is to contribute to creation of a positive corporate reputation among various groups of the company’s stakeholders. This paper presents and evaluates the outcomes of a primary qualitative survey, which mainly aimed to identify the rate of utilization of different public relations tools in creation of a positive reputation of the surveyed companies in individual groups of the company’s stakeholders. The research also aimed to find out which PR tools the companies consider most effective, specifically towards different groups of target stakeholders. Even though the qualitative survey was conducted through in-depth research performed at 3 large chemical companies in the Czech Republic only, we believe that it is of great benefit for effective reputation management of large industrial enterprises. The thing is that, for the time being, available literature does not provide classification of the perceived effectiveness of PR tools towards individual stakeholders of a company. eng
dc.format p. 1117-1124 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher STEF92 Technology Ltd. eng
dc.relation.ispartof Modern Science Conference Proceedings. Book 1, Vol. V : Business and Management eng
dc.rights Pouze v rámci univerzity eng
dc.subject reputation management eng
dc.subject public relations eng
dc.subject chemical industry eng
dc.subject Czech Republic eng
dc.subject stakeholders of a company eng
dc.subject reputation management cze
dc.subject Public relations cze
dc.subject chemický průmysl cze
dc.subject Czech Republic cze
dc.subject firemní stakeholdeři cze
dc.title UTILIZATION OF PR TOOLS WITHIN BUILDING A POSITIVE REPUTATION OF CZECH CHEMICAL COMPANIES eng
dc.title.alternative VYUŽÍVÁNÍ PROSTŘEDKŮ PR PRO BUDOVÁNÍ POZITIVNÍ REPUTACE ČESKÝCH CHEMICKÝCH PRŮMYSLOVÝCH PODNIKŮ cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Řízení a budování pozitivní reputace podniků je v moderní ekonomické literatuře často diskutovaným tématem. Pozitivní reputace je totiž v současném tržním prostředí klíčovým nehmotným a těžko okopírovatelným faktorem, který rozhoduje o úspěchu firmy. Je zřejmé, že pozitivní reputace vyvěrá z dlouhodobého úspěšného působení firmy na trhu, je odrazem osobních zkušeností, ale do jisté míry vychází i z „veřejného mínění“ sdíleného firemními stakeholdery. Klíčovou pro pozitivní reputaci podniku tedy není pouze kvalitní obsluha zákazníků, ale také ostatní aktivity firmy. Jedním z nástrojů, který je často vyzdvihován v souvislosti s budováním pozitivní reputace podniku je komunikace podniku, zejména pak tzv. „public relations“. Základním cílem public relations je přispívat k vytváření pozitivní reputace podniku u různých skupin firemních stakkeholderů. Článek prezentuje a hodnotí výsledky primárního kvalitativního výzkumu, jehož hlavním cílem bylo identifikovat míru využívání různý prostředků public relations pro vytváření pozitivní reputace zkoumaných podniků u jednotlivých skupin firemních stakeholderů. Záměrem výzkumu bylo také zjistit, které nástroje PR považují firmy za nejúčinnější specificky vůči různým skupinám cílových stakeholderů. I když byl kvalitativní výzkum uskutečněn hloubkovým zkoumáním pouze ve 3 velkých chemických průmyslových podnicích v ČR, domníváme se, že je pro efektivní řízení reputace velkých průmyslových podniků velkým přínosem. Klasifikaci vnímané účinnosti nástrojů PR vůči jednotlivým firemním stakeholderům totiž zatím dostupná literatura neposkytuje. cze
dc.event 4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM 2017 (24.08.2017 - 30.08.2017, Albena) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng
dc.identifier.doi 10.5593/sgemsocial2017/15/S05.140 eng
dc.project.ID SGS_2017_002/Metody a postupy environmentálního inženýrství a hodnotového managementu eng
dc.identifier.obd 39879048 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet