Matematický model závislosti cyklistické dopravy na počasí

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Jirsa, Vojtěch
dc.date.accessioned 2018-01-22T11:16:39Z
dc.date.available 2018-01-22T11:16:39Z
dc.date.issued 2017
dc.date.submitted 2017-09-08
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/69737
dc.description.abstract Disertační práce se zabývá modelováním závislosti mezi časovými faktory, faktory počasí a cyklistickou dopravou. Jsou v ní analyzovány odborné publikace a zdroje, vztahující se k řešené problematice, z České republiky a ze zahraničí (Belgie, Kanada, Nizozemsko, Rakousko, Spojené státy Americké, Švédsko). V práci byl vytvořen matematický model závislosti cyklistické dopravy na počasí ve dvou variantách: s využitím neuronových sítí a s využitím metody zobecněného lineárního/nelineárního modelování. Obě varianty jsou porovnány a je posouzena vhodnost jejich použití. V práci je dále popsána metoda pro odhad charakteru provozu na základě variací hodinových intenzit cyklistické dopravy, metoda pro určení spolehlivosti kalibrovaných sčítacích zařízení a metoda pro extrapolaci chybějících dat. cze
dc.format 91 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject cyklistická doprava cze
dc.subject model cze
dc.subject neuronové sítě cze
dc.subject počasí. cze
dc.subject cycling eng
dc.subject model eng
dc.subject neural networks eng
dc.subject weather. eng
dc.title Matematický model závislosti cyklistické dopravy na počasí cze
dc.title.alternative Mathematical model of weather-cycling relationship eng
dc.type disertační práce cze
dc.contributor.referee Drdla, Pavel
dc.contributor.referee Gogola, Marián
dc.contributor.referee Sperat, Zbyněk
dc.date.accepted 2017-11-20
dc.description.abstract-translated Dissertation thesis is focussed on modelling of relationship of bicycle use, time and weather parameters. The literature review is performed in the first section of the theses, comprising the outputs of scientific papers and literature from the Czech Republic and abroad (Belgium, Canada, the Netherlands, Austria, United States of America, Sweden). The mathematical model of weather-cycling relationship was developed in two versions: using the neural networks theory and generalised linear/nonlinear modelling. Both methods are compared and their suitability is critically discussed. In the thesis, the method for estimation of trip characteristics based on hourly variation of bicycle counts is outlined. Method to determine the accuracy of bicycle counters and method for extrapolation of missing values are introduced. eng
dc.description.department Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.thesis.degree-discipline Technologie a management v dopravě a telekomunikacích: Technologie cze
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D38228
dc.thesis.degree-program Technika a technologie v dopravě a spojích cze
dc.identifier.stag 35065
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet