Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Voltr, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2018-01-15T09:45:25Z |
|
dc.date.available |
2018-01-15T09:45:25Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/69718 |
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zabývá adhezním kontaktem kola a kolejnice z pohledu teorie i experimentu. Předně je uveden souhrn dosavadních poznatků teorie valivého kontaktu kolo-kolejnice a přehled možností experimentálního vybavení pro jeho studium. Na tomto základě je utvořena metodika adhezních experimentů na kladkovém stavu v plném měřítku. Přenos tečných sil v kontaktu je vyjadřován pomocí adhezní charakteristiky, která je výstižným popisem podstatných jevů. Dále je uveden rozsáhlý rozbor modelů pro tentýž popis, zakončený zobecněním, které podporuje fyzikálně smysluplný pohled na celou problematiku a usnadňuje kombinování různých přístupů. Nakonec jsou představeny konkrétní výsledky vybraných adhezních experimentů, které byly provedeny v uplynulém období. |
cze |
dc.format |
122 s. + přílohy |
|
dc.language.iso |
cze |
cze |
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.subject |
adheze |
cze |
dc.subject |
adhezní charakteristika |
cze |
dc.subject |
kontakt kolo-kolejnice |
cze |
dc.subject |
kladkový stav |
cze |
dc.subject |
tření |
cze |
dc.subject |
skluz |
cze |
dc.subject |
adhesion |
en |
dc.subject |
adhesion characteristic |
en |
dc.subject |
wheel-rail contact |
en |
dc.subject |
roller rig |
en |
dc.subject |
friction |
en |
dc.subject |
creepage |
en |
dc.title |
Měření a modelování adheze kola a kolejnice |
cze |
dc.title.alternative |
Measurement and modelling of wheel-rail adhesion |
en |
dc.type |
habilitační práce |
cze |
dc.date.accepted |
21. 8. 2017 |
|
dc.description.abstract-translated |
The subject of the present thesis is the adhesion contact of wheel and rail in theoretical and experimental view. Firstly, a summary of current knowledge in wheel-rail rolling contact theory is given, followed by an overview of possibilities of equipment for its experimental investigation. On these grounds, a methodology of full-scale roller rig adhesion experiments is based. The transmission of tangential forces in the contact is expressed by means of adhesion characteristics, which make a fitting descripiton of the essential phenomena. Further, extensive analysis of possible models for the same description is made, resulting in a generalized interpretation that support a physically meanningful view of the problem and facilitates combination of various approaches. Finally, concrete results of selected adhesion experiments performed recently are presented. |
en |
dc.description.department |
Dopravní fakulta Jana Pernera. Výukové a výzkumné centrum v dopravě. |
cze |
dc.thesis.degree-name |
doc. |
|
dc.identifier.signature |
D37242 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
Soubory tohoto záznamu
K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.
|
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|