VLIV ŠÍŘKY SEDLOVÉ PODPORY NA STABILITNÍ ÚNOSNOST PŘÍČNĚ ZATĚŽOVANÉ VÁLCOVÉ SKOŘEPINY S POČÁTEČNÍ IMPERFEKCÍ

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Voltr, Ondřej cze
dc.contributor.author Jilek, Petr cze
dc.date.accessioned 2017-09-19T11:56:34Z
dc.date.available 2017-09-19T11:56:34Z
dc.date.issued 2017 cze
dc.identifier.isbn 978-80-87952-20-7 cze
dc.identifier.issn cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/69526
dc.description.abstract Článek se zabývá posouzením vlivu šířky sedlové podpory na stabilitní únosnost příčně zatěžované válcové skořepiny s počáteční imperfekcí. Posuzovanou konstrukcí je zjednodušená varianta válcové skořepiny (cisterny), která je uložena na dvou sedlových podporách. Počáteční tvarové imperfekce jsou vytvořeny vtlačením sedlové podpory do skořepiny. Nový deformovaný tvar skořepiny je následně použit jako výchozí imperfektní model pro nelineární numerické analýzy. Účelem analýz je stanovit redukční faktor α v závislosti na měnících se geometrických parametrech numerického modelu (úhel opásání 2θ, šířka sedlové podpory b). Numerické analýzy jsou provedeny v počítačovém programu COSMOS/M [1] založeném na metodě konečných prvků (MKP). cze
dc.format p. 763-768 cze
dc.language.iso cze cze
dc.publisher MAGNANIMITAS cze
dc.relation.ispartof QUAERE 2017 cze
dc.rights open access cze
dc.subject počáteční imperfekce cze
dc.subject válcová skořepina cze
dc.subject MKP cze
dc.subject sedlová podpora cze
dc.subject ztráta stability cze
dc.subject initial imperfections eng
dc.subject cylindrical shell eng
dc.subject FEM eng
dc.subject saddle support eng
dc.subject loss of stability eng
dc.title VLIV ŠÍŘKY SEDLOVÉ PODPORY NA STABILITNÍ ÚNOSNOST PŘÍČNĚ ZATĚŽOVANÉ VÁLCOVÉ SKOŘEPINY S POČÁTEČNÍ IMPERFEKCÍ cze
dc.title.alternative SADDLE SUPPORT WIDTH INFLUENCE ON THE CARRYING CAPACITY OF LATERALLY LOADED CYLINDRICAL SHELL WITH INITIAL IMPERFECTIONS eng
dc.type ConferenceObject cze
dc.description.abstract-translated The article is devoted to saddle support width influence on the carrying capacity of laterally loaded cylindrical shell with initial imperfections. The examined structure is a simplified version of the case of cylindrical shell (road tank) located on two saddle supports. The initial shape imperfections are created by pushing the saddle support into the shell. The new deformed shape is used as default an imperfect model in the following nonlinear analysis. The main purpose of the analysis is to determine the reduction factor α depending on the change of geometric parameters of the numerical model (embracing angle 2θ, width of saddle support b). Numerical analysis is carried out by means of a computer program COSMOS/M [1] based on the finite element method (FEM). eng
dc.event QUAERE 2017 (26.06.2017 - 30.06.2017) cze
dc.peerreviewed yes cze
dc.publicationstatus postprint cze
dc.project.ID SGS_2017_009/Dopravní technika, technologie a řízení cze
dc.identifier.obd 39878889 cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet