dc.contributor.author |
Voltr, Ondřej
|
cze |
dc.contributor.author |
Jilek, Petr
|
cze |
dc.date.accessioned |
2017-09-19T11:56:34Z |
|
dc.date.available |
2017-09-19T11:56:34Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
cze |
dc.identifier.isbn |
978-80-87952-20-7 |
cze |
dc.identifier.issn |
|
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/69526 |
|
dc.description.abstract |
Článek se zabývá posouzením vlivu šířky sedlové podpory na stabilitní únosnost příčně zatěžované válcové skořepiny s počáteční imperfekcí. Posuzovanou konstrukcí je zjednodušená varianta válcové skořepiny (cisterny), která je uložena na dvou sedlových podporách. Počáteční tvarové imperfekce jsou vytvořeny vtlačením sedlové podpory do skořepiny. Nový deformovaný tvar skořepiny je následně použit jako výchozí imperfektní model pro nelineární numerické analýzy. Účelem analýz je stanovit redukční faktor α v závislosti na měnících se geometrických parametrech numerického modelu (úhel opásání 2θ, šířka sedlové podpory b). Numerické analýzy jsou provedeny v počítačovém programu COSMOS/M [1] založeném na metodě konečných prvků (MKP). |
cze |
dc.format |
p. 763-768 |
cze |
dc.language.iso |
cze |
cze |
dc.publisher |
MAGNANIMITAS |
cze |
dc.relation.ispartof |
QUAERE 2017 |
cze |
dc.rights |
open access |
cze |
dc.subject |
počáteční imperfekce |
cze |
dc.subject |
válcová skořepina |
cze |
dc.subject |
MKP |
cze |
dc.subject |
sedlová podpora |
cze |
dc.subject |
ztráta stability |
cze |
dc.subject |
initial imperfections |
eng |
dc.subject |
cylindrical shell |
eng |
dc.subject |
FEM |
eng |
dc.subject |
saddle support |
eng |
dc.subject |
loss of stability |
eng |
dc.title |
VLIV ŠÍŘKY SEDLOVÉ PODPORY NA STABILITNÍ ÚNOSNOST PŘÍČNĚ ZATĚŽOVANÉ VÁLCOVÉ SKOŘEPINY S POČÁTEČNÍ IMPERFEKCÍ |
cze |
dc.title.alternative |
SADDLE SUPPORT WIDTH INFLUENCE ON THE CARRYING CAPACITY OF LATERALLY LOADED CYLINDRICAL SHELL WITH INITIAL IMPERFECTIONS |
eng |
dc.type |
ConferenceObject |
cze |
dc.description.abstract-translated |
The article is devoted to saddle support width influence on the carrying capacity of laterally loaded cylindrical shell with initial imperfections. The examined structure is a simplified version of the case of cylindrical shell (road tank) located on two saddle supports. The initial shape imperfections are created by pushing the saddle support into the shell. The new deformed shape is used as default an imperfect model in the following nonlinear analysis. The main purpose of the analysis is to determine the reduction factor α depending on the change of geometric parameters of the numerical model (embracing angle 2θ, width of saddle support b). Numerical analysis is carried out by means of a computer program COSMOS/M [1] based on the finite element method (FEM). |
eng |
dc.event |
QUAERE 2017 (26.06.2017 - 30.06.2017) |
cze |
dc.peerreviewed |
yes |
cze |
dc.publicationstatus |
postprint |
cze |
dc.project.ID |
SGS_2017_009/Dopravní technika, technologie a řízení |
cze |
dc.identifier.obd |
39878889 |
cze |