dc.contributor.author |
Kilinc, Onur
|
|
dc.date.accessioned |
2017-09-19T08:23:27Z |
|
dc.date.available |
2017-09-19T08:23:27Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.date.submitted |
2017-04-07 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/69285 |
|
dc.description.abstract |
Práce se zaměřuje na diagnostiku pojezdu kolejových vozidel jako jsou vady dvojkolí, poruchy ložisek nebo mechanické části pojezdu, a to za použití wayside diagnostiky měřením hluku a vibrací na trati. V úvodu jsou popsány existující systémy monitorování stavu kolejových vozidel. Hlavním cílem práce bylo navrhnout metody pro efektivní rozpoznání poruchy vozidla. V další části jsou navržené metody validovány pomocí experimentálních měření, skutečnými informacemi z údržby a pomocí simulovaných případů poruch pojezdu vozidla. S přispěním moderních technik zpracování signálů jako: advanced pattern recognition techniques and model based filtering byl navržen účinný rámec diagnostiky. Ten umožňuje snížit náklady při údržbě kolejových vozidel. |
cze |
dc.format |
89 s. |
|
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
bez omezení |
|
dc.subject |
Wayside diagnostika |
cze |
dc.subject |
údržba |
cze |
dc.subject |
detekce poruch |
cze |
dc.subject |
vibrodiagnostika |
cze |
dc.subject |
analýza signálu v časové oblasti |
cze |
dc.subject |
filtrace na základě modelu. |
cze |
dc.subject |
Wayside diagnosis |
eng |
dc.subject |
maintenance |
eng |
dc.subject |
fault detection |
eng |
dc.subject |
vibration based diagnosis |
eng |
dc.subject |
time-domain features |
eng |
dc.subject |
model based filtering. |
eng |
dc.title |
Wayside diagnosis of running gear related faults in railway vehicles |
cze |
dc.title.alternative |
Wayside diagnosis of running gear related faults in railway vehicles |
eng |
dc.title.alternative |
Diagnostika poruch pojezdu kolejových vozidel měřením na trati |
cze |
dc.type |
disertační práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Holý, Stanislav |
|
dc.contributor.referee |
Lack, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2017-09-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work focuses on the diagnosis of running gear faults like wheel defects, wheelset and traction motor bearings and gearbox faults using model based and wayside diagnosis techniques based on acoustic and vibration sensors. Firstly, a brief background information about railway vehicle condition monitoring systems is given. Main aim of the work was proposing the methods that are efficient in recognizing vehicle faults. In the next section, proposed methods are validated by experimental measurements, real information from maintenance and simulated faulty cases of running gear components. With the contribution of advanced pattern recognition techniques and model based filtering, an efficient diagnosis framework was proposed. It provides a cost effective maintenance for railway vehicles. |
eng |
dc.description.department |
Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Transport Means and Infrastructure |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D37177 |
|
dc.thesis.degree-program |
Technique and Technology in Transport and Communications |
cze |
dc.identifier.stag |
34269 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |