dc.contributor.author |
Beneš, Libor
|
|
dc.contributor.author |
Schmidová, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2017-05-18T10:21:04Z |
|
dc.date.available |
2017-05-18T10:21:04Z |
|
dc.date.issued |
1998 |
|
dc.identifier.isbn |
80-7194-130-1 |
|
dc.identifier.issn |
1211-6610 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/67947 |
|
dc.description.abstract |
Ve spolupráci s DT výhybkáma a mostáma, spol. s r.o. Prostějov byla vyvinuta
a v několikaměsičním zkušebním provozu ověřena technologie navařování exponovaných úseků
nově pokládaných tramvajových kolejnicových prvků. V příspěvku je předloženo metalografické
hodnocení těchto návarů na bázi austenitických materiálů (CrNiMn, resp. MnCr) s ohledem na
použité technologické parametry procesu navařování. |
cze |
dc.format |
p. 47-62 |
eng |
dc.language.iso |
cze |
cze |
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.relation.ispartof |
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, Jan Perner Transport Faculty. 3 (1997) |
|
dc.title |
Optimalizace materiálových a technologických parametrů procesu navařování pojezdových hran |
cze |
dc.title.alternative |
Optimizing the materials and technologic parameters of hard surfacing the running edge of rail components |
eng |
dc.title.alternative |
Optimierung der material- und technologischen Parametr bei Prozessen der Anschweissung auf befahrenen Kanten der Komponenten (Teilen) von Strassenbahnweichen |
ger |
dc.type |
Article |
cze |
dc.description.abstract-translated |
The new technology of hard surfacing on the exposed parts of tramway permanent way
components before their first putting into operation was developed and checked up afterwards
together with the company DT výhybkáma a mostáma Ltd. Prostějov (manufacturer of points and
bridges) during the several months lasting trial operation. The metallographic investigation of the
austenitic-based buildups (CrNiMn and MnCr, respectively) with respect for the used technologic
parameters is discussed in the paper. |
eng |
dc.description.abstract-translated |
ln der Zusammenarbeit mit DT Weichen- und Brückenbauanstalt Prostějov wurde eine
Technologie der Anschweissung von angriffeingesetzten Abschnitten der neugelegten
Strassenbahnweichen entwickelt und in einem mehrmonatlichen Betrieb überprüft.
ln dem Beitrag wird auf der Basis der austenitischen Materialien mit Rücksicht auf die
verwendeten Parametr eine metallographische Bewertung von diesen Anschweissunqen vorgelegt. |
ger |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published |
eng |