dc.contributor.advisor |
Ehlová, Marcela |
|
dc.contributor.author |
Havlíčková, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2017-05-15T09:17:06Z |
|
dc.date.available |
2017-05-15T09:17:06Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.date.submitted |
2016-11-30 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/67883 |
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá univerzitami třetího věku jako možností aktivního životního stylu seniorů. Práce je členěna na dvě části teoretickou a praktickou. V části teoretické jsou vymezeny definice pojmů jako senior, starý člověk a popsána problematika stáří a stárnutí, dále jsou vymezena jednotlivá specifika seniorů jako aktérů vzdělávání a v neposlední řadě popsáno vzdělávání seniorů. Pro tuto práci bylo užito kvalitativní výzkumné metody za pomocí rozhovorů s respondenty. Veškerá zvolená metodologie je popsána v praktické části bakalářské práce. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaké motivační faktory seniory ke studiu ovlivňují a také zda jim studium přineslo zkvalitnění jejich života. |
cze |
dc.format |
58 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
bez omezení |
cze |
dc.subject |
senioři |
cze |
dc.subject |
vzdělávání |
cze |
dc.subject |
edukace |
cze |
dc.subject |
univerzita třetího věku |
cze |
dc.subject |
seniors |
eng |
dc.subject |
education |
eng |
dc.subject |
university of the third age |
eng |
dc.title |
Univerzita třetího věku jako možnost aktivního života seniorů |
cze |
dc.title.alternative |
University of the third age as the possibility of the active live of seniors |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Rýdl, Karel |
|
dc.date.accepted |
2017-02-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's work deals with universities of the third age as with the possibility for retired people to stay active in their lifes. The work is divided into two parts theoretical and practical one. The theoretical part focuses on definitions of used vocabulary, such as senior, old human and describes the problematic of old age and aging. Further it describes seniors as persons who take part in the educational process and describes the way in which seniors are educated. The method of qualitative research was used for this work with the assistance of interviewed seniors. All of the methodology, which is used in the work, is described in the practical part of the work. Main goal of the work was to find out which motivational factors encourage the seniors to study and whether the studying helped them to improve the quality of their lifes. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Humanitní studia |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D35658 |
|
dc.thesis.degree-program |
Humanitní studia |
cze |
dc.identifier.stag |
30530 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |