Energetická optimalizace rozjezdu experimentálního vozidla

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Novák, Jaroslav cze
dc.contributor.author Lelek, Tomáš cze
dc.contributor.author Čermák, Dušan cze
dc.contributor.author Lettl, Jiří cze
dc.date.accessioned 2017-05-11T10:19:19Z
dc.date.available 2017-05-11T10:19:19Z
dc.date.issued 2016 cze
dc.identifier.isbn 978-80-214-5395-1 cze
dc.identifier.issn cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/66973
dc.description.abstract Příspěvek se věnuje rozpracování analytické metody pro výpočet optimální tažné síly a zrychlení pro dosažení minimální spotřeby energie při rozjezdu experimentálního kolejového vozidla, které je napájeno z akumulátorů. Tato metoda primárně zohledňuje konstantní jízdní odpory vozidla, ztrátové výkony způsobené průchodem elektrického proudu, zejména v odporech vinutí trakčních motorů, analyzován je i vliv ztrátového výkonu ve vnitřním odporu akumulátoru. V příspěvku jsou prezentovány výsledky analytických výpočtů pro různé podmínky, dále jsou uvedeny výsledky srovnávacích měření na experimentálním vozidle. Tato metoda je zjednodušená, připravuje aparát pro obdobné výpočty u reálných železničních vozidel po zohlednění vlivů, které je možno u experimentálního vozidla zanedbat. cze
dc.format p. 30-37 cze
dc.language.iso cze cze
dc.publisher Vysoké učení technické v Brně cze
dc.relation.ispartof SEKEL 2016 cze
dc.rights Pouze v rámci univerzity cze
dc.subject energie cze
dc.subject kolejové vozidlo cze
dc.subject trakční akumulátor cze
dc.subject elektrický pohon cze
dc.subject energy eng
dc.subject rail car eng
dc.subject traction accumulator eng
dc.subject electricaů eng
dc.title Energetická optimalizace rozjezdu experimentálního vozidla cze
dc.title.alternative Energetic Optimalization of Experimental Car Acceleration eng
dc.type ConferenceObject cze
dc.description.abstract-translated The paper contains analytic methods for optimal force and acceleration for minimal energy consumption of experimental rail car with battery supply. This methods calculates with constant mechanical resistance, losses in motors and losses in accumulator. The paper presents results of analytic calculations and this results are compared with experimental measurings. eng
dc.event SEKEL 2016 (05.09.2016 - 07.09.2016) cze
dc.peerreviewed yes cze
dc.publicationstatus published version cze
dc.project.ID TE01020038/Centrum kompetence drážních vozidel cze
dc.identifier.obd 39877077 cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet