dc.contributor.author |
Panuš Jan
|
|
dc.contributor.author |
Jonášová Hana
|
|
dc.contributor.author |
Kantorová Kateřina
|
|
dc.contributor.author |
Horáčková Kateřina
|
|
dc.contributor.author |
Doležalová Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-14T08:20:58Z |
|
dc.date.available |
2016-11-14T08:20:58Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.isbn |
978-1-4673-8860-3 |
eng |
dc.identifier.issn |
|
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/66736 |
|
dc.description.abstract |
Customer segmentation and customer relationship management generally is interesting subject to explore. One of the main reasons why we should focus on exploring this type of research is to notion of customer loyalty and profitability to increasing market share. Customer value can provide basic information for more targeted and personalized marketing. In this paper, combination of ABC and RFM (Recency, Frequency, and Monetary) is used to customer segmentation. What is unique is using data mining segmentation method later on to dividing customers to four segments. We used well known Two Step, Kohononen – maps and K-means methods. Results show possibility to use these combinations for customer segmentation and results for different segments can be used to explain marketing strategies of company. |
eng |
dc.format |
p. 227-233 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers) |
eng |
dc.relation.ispartof |
Proceedings of the international conference on information and digital technologies 2016 |
eng |
dc.rights |
Práce není přístupná |
eng |
dc.subject |
customer segmentation |
eng |
dc.subject |
data-mining |
eng |
dc.subject |
CRM |
eng |
dc.subject |
segmentace zákazníků |
cze |
dc.subject |
dolování dat |
cze |
dc.subject |
CRM |
cze |
dc.title |
Customer segmantation utilization for differentiated approach. |
eng |
dc.title.alternative |
Využití segmentace zákazníků pro diferencovaný přístup k nim. |
cze |
dc.type |
ConferenceObject |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Segmentace zákazníků a řízení vztahů se zákazníky je obecně zajímavé téma k prozkoumání. Jedním z hlavních důvodů, proč bychom se měli zaměřit na zkoumání tohoto typu výzkumu je pojem loajality zákazníků a ziskovosti ke zvýšení podílu na trhu. Hodnota pro zákazníka může poskytnout základní informace pro více cílený a personalizovaný marketing. V tomto článku k segmentaci zákazníků používá se kombinace ABC a RFM analýz. Originální je další využití metody dolování dat a segmentace. Výsledky ukazují možnost použití těchto kombinací pro segmentaci zákazníků a výsledky pro různé segmenty mohou být použity k vysvětlení marketingové strategie firmy. |
cze |
dc.event |
Information and Digital Technologies 2016 (05.07.2016 - 07.07.2016) |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.project.ID |
SGS_2016_023/Ekonomický a sociální rozvoj v soukromém a veřejném sektoru |
eng |
dc.identifier.wos |
000389469300038 |
|
dc.identifier.obd |
39876739 |
|