Abstrakt:
Východiska: Předkládaný způsob hodnocení počítačových testů vychází z potřeby snížit riziko tipování správných odpovědí při testování velkého množství studentů zdravotnických oborů. Systém vede studenty k uvědomování si svých chyb a odečítá body za neuvědomělé chyby. Cíl: Porovnat vhodnost metody testu s mírou jistoty oproti testu bez korekce tipování při hodnocení znalostí studentů zdravotnických oborů. Metody: Znalostní test průběžného hodnocení látky z anatomie podstoupilo 150 studentů. Jednalo se o počítačem hodnocených 40 dichotomických úloh s korekcí na hádání pomocí míry jistoty. Výsledky byly přepočítány na korekci pomocí odečtu bodu a na výsledky bez korekce. Výsledky: Průměrná hodnota obtížnosti testových položek Q dosahovala hodnoty 22,3. Přesto s korekcí výsledku pomocí míry jistoty byl medián 49,2 % z požadovaných 70 %. Bez korekce byl medián výsledku testu 77,5 %. Závěry: Hodnocení pomocí míry jistoty se zdá být ke studentům příliš přísné, avšak jestliže by studenti testovanou látku skutečně dobře ovládali, byli by úspěšní. Velkým přínosem oproti jiným korekčním mechanismům na hádání je větší stratifikace výsledků podle míry neuvědomělých chyb a otipovaných odpovědí.